ZF 24

Atac la concurenţă: campaniile agresive de promovare au prins viaţă în retailul local. În joc este o piaţă de 8 miliarde de euro

Profi a deschis la Constanţa un magazin vizavi de supermarketul concurenţilor de la Carrefour. Aceasta nu este însă prima astfel de mutare pe tabla de şah a comerţului modern local.

Profi a deschis la Constanţa un magazin vizavi de supermarketul concurenţilor de la Carrefour. Aceasta nu este însă prima astfel de mutare pe tabla de şah a comerţului modern local.

Autor: Cristina Rosca

23.10.2014, 14:31 779

„Bonjour Carrefour, bine te-am găsit!“ este mesajul cu care retailerul polonez Profi a deschis supermarketul din Constanţa amplasat vizavi de cel al competitorilor de la Carrefour. Această poziţionare a unui jucător din comerţul modern în coasta competitorilor direcţi sau indirecţi a devenit tot mai evidentă în ultima perioadă după ce lupta pentru clienţi s-a încins.

Retailerii au şi campanii de promovare mai agresive pentru a-şi face cunoscută prezenţa în zonă şi pentru a câştiga o felie cât mai mare din piaţa respectivă.

„Pentru Româ­nia campania Profi este mai agresivă decât era piaţa obişnuită, pentru că la noi companiile nu fac referinţă la concurenţă atunci când se promovează. În SUA, spre exemplu, legislaţia îi permite unui jucător să facă afirmaţii în detrimentul concurenţei dacă are studii realizate de un terţ care să susţină informaţiile. Astfel, acolo companiile au campanii agresive de promovare prin care atacă însă concurenţa“, spune Ştefan Liuţe, strategy director al agen­ţiei de branding Storience.  În România astfel de campanii sunt abia la început, însă Liuţe spune că o promovare mai îndrăzneaţă înseamnă şi un impact mai puternic.

Jucătorii din comerţul modern, o piaţă de peste 8 mld. euro, au deschis în România circa 1.400 de magazine, ocupând deja cele mai bune poziţii din piaţă din punctul de vedere al vadului sau al traficului. De multe ori însă, zonele cu vad au atras nu doar unu, ci mai mulţi competitori. O astfel se situaţie este şi cea din oraşul Urziceni, aflat la circa 60 de kilometri de Capitală, unde discounterul german Lidl a deschis magazin gard în gard cu Penny, competitorul său direct.

Cei doi s-au poziţionat la ieşirea din oraş unde au găsit spaţii suficient de mari. În oraşul de nici 20.000 de locuitori mai este prezent şi lanţul de supermarketuri Profi, singurul care este poziţionat în centrul localităţii.

„Toţi retailerii caută să identifice zonele în care se regăsesc cât mai mulţi dintre consumatorii lor pentru a-şi poziţiona magazinele în apropiere. Dacă zona respectivă este deja un pol de retail, companiile îşi analizează compe­titorii şi aleg să deschidă magazine în situaţia în care consideră că se pot diferenţia faţă de ei“, spune Georgiana Andrei, cea care a fost numită recent în funcţia de director office & retail agency în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Colliers România, devenind practic numărul doi în firmă.

Ea adaugă că retailerii nu merg într-o zonă anume în căutarea competiţiei, ci a traficului. Ei urmăresc însă rezultatele competitorilor care reprezintă un bun indicator al potenţialului zonei.

Concurenţa e bună?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO