Auchan şi Lidl se bat cu brandurile internaţionale pe piaţa hainelor pentru copii. ”Un copil pune mai puţin accent pe trenduri şi branduri ca un adult”

duminică, 07:00 Autor: Cristina Rosca

Top cinci cele mai vândute mărci pe piaţa hainelor pentru copii sunt Extenso (marca privată a Auchan), Zara, H&M, Lidl şi C&A.

Românii cheltuie anual circa 1,5-2 mld. lei pe haine şi încălţări pentru copii, un segment de piaţă unde preţul are un rol cheie, potrivit celor mai recente date ale ZF. În ceea ce priveşte hainele şi încălţările pentru copii, brandurile cu preţuri mici, dar şi mărcile private, au rezultate mai bune decât în cazul modei masculine sau feminine, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Situaţia poate fi explicată prin faptul că un copil pune mai puţin accent pe trenduri şi branduri ca un adult. Mai mult, părinţii sunt cei care au un cuvânt final de spus în decizia de achiziţie a unui produs de îmbrăcăminte sau încălţăminte pentru copii”, spun analiştii de la Euromonitor. Ei adaugă că părinţii tind să prefere hainele mai ieftine pentru copiii lor pentru că aceştia au tendinţa să le murdărească rapid. În plus, ei cresc, şi în scurt timp hainele le rămân mici.

„Acest comportament de consum a ajutat lanţul de hipermarketuri Auchan, care are în portofoliu marca privată In Extenso, să ajungă lider de piaţă pe acest segment în 2015 (ultimul an pentru care există date publice), cu o cotă de piaţă de 5%. Zara şi H&M ocupă poziţiile doi şi respectiv trei, urmate de Lidl şi C&A”, conform unui raport al Euromonitor.

Expansiunea continuă a brandurilor internaţionale de modă Zara Kids, H&M şi C&A le ajută să îşi majoreze cota de piaţă. La fel se întâmplă şi în cazul lanţurilor de magazine cu dominantă alimentară, Lidl şi Auchan, care au planuri de expansiune în România. Auchan, pe lân­gă magazinele de tip hiper­mar­ket, a deschis a­cum câţiva ani şi maga­zi­ne de modă sub bran­dul In Ex­tenso, câş­tigând ast­fel cotă de pia­ţă.

Euromonitor explică faptul că piaţa de modă pentru copii este influenţată de rata scăzută a natalităţii. Comparativ cu generaţiile anterioare, cuplurile întemeiază acum familii la vârste mai înaintate şi de asemenea numărul de copii per cuplu este în scădere. Mai mult, numărul mare de persoane tinere care aleg să emigreze dar şi nivelul scăzut de trai al unui număr mare de persoane din România influenţează de asemenea evoluţia acestei pieţe.

Totuşi, perspectivele sunt pozitive. Creşterea puterii de cumpărare în perioada următoare, precum şi încetinirea ritmului de emigrare vor influenţa pozitiv piaţa de modă pentru copii în anii următori. Rata natalităţii va rămâne însă scăzută.

 „Creşterea puterii de cumpărare şi expansiunea brandurilor de modă vor transforma piaţa de profil, astfel că segmentul preţurilor medii se va dezvolta. Brandurile care pariază pe preţuri mici vor continua să joace un rol mai important ca în cazul modei masculine şi feminine pentru că cei mici au tendinţa să  murdărească rapid hainele şi cresc continuu, astfel că hainele le vor rămâne mici”, potrivit Euromonitor.

Pe piaţa de modă (haine şi pantofi), evaluată la circa 13-14 mld. lei, segmentul modei feminine este dominant, urmat de cel al modei masculine cu o valoare de circa 3 mld. lei, potrivit datelor oferite anterior de Euromonitor.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.03.2017

 
Cuvinte cheie:
branduri
, fashion
, moda
, imbracaminte
, haine pentru copii
, auchan
, lidl
, zara
, h&m
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide