Piaţa de telefoane mobile din România a înregistrat un recul în lunile februarie şi martie, însă vânzările încep deja să îşi revină, iar până la finele anului se va ajunge la o creştere de 25% a numărului de smartphone-uri vândute pe plan local.
„Fiecare început de an este dificil, în special primul trimestru, şi asta am simţit şi anul acesta. Ca date concrete, în februarie faţă de luna ianuarie piaţa a scăzut cu 11%, iar în luna martie scăderea a continuat. Totuşi observăm că lucrurile încep să se îndrepte, vânzările încep să crească. Ne bazăm anul acesta pe o creştere a pieţei de smartphone undeva între 20-25% în unităţi şi 15-20% în valoare“, a declarat pentru ZF Costin Soare, director operaţional al subsidiarei locale a Avenir Telecom.
Compania este unul dintre principalii distribuitori europeni de produse şi servicii pentru telefoane mobile, care deţine pe plan local şi lanţul de magazine GSM Internity.
Anul trecut în România s-au vândut 2,5 milioane de smartphone-uri, în valoare de o jumătate de miliard de euro. Primul loc pe piaţă este deţinut de sud-coreenii de la Samsung, care au o cotă de peste 40% din piaţă, urmaţi de românii de la Visual Fan, cu brandul Allview. Poziţia pe care se află firma românească este una neobişnuită pentru o ţară din UE, unde brandurile din această categorie nu reuşesc să urce atât de sus în ierarhie.