ZF 24

BCR a concediat 1.200 de salariaţi din reţea şi a angajat 400 de tineri în regim part-time

Dana Demetrian, director reţea retail BCR: Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic

Dana Demetrian, director reţea retail BCR: Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic

Autor: Raluca Ghinea

19.12.2013, 19:37 3164

BCR, cea mai mare bancă locală după activele de­ţinute, a concediat anul acesta 1.200 de sala­riaţi cu normă întreagă pe segmentul de retail ban­king şi a angajat 400 de persoane cu ju­mă­ta­te de normă, pe o nouă structură de orga­ni­zare. Oficialii băncii susţin că eficienţa perso­na­lului a crescut astfel cu 30-50% faţă de anul trecut.

„Pe retail avem minus 1.200 de persoane în aceas­tă perioadă, dar am introdus şi conceptul de part-time în bancă, 400 de persoane au in­trat în bancă cu program part-time. Dintre aceş­tia, doar un număr foarte mic se regăsesc din cei care au plecat, pentru că mulţi au optat pen­tru program full-time, în general au fost in­trări noi“, a declarat Dana Demetrian, director reţea retail BCR.

Ea a arătat că procesul de reorganizare s-a re­a­lizat într-o perioadă de şase luni, fără efecte ne­ga­tive asupra profitabilităţii băncii, iar efi­cien­ţa s-a îmbunătăţit cu 30-50%, în funcţie de seg­mentul de produse. Angajaţii part-time câş­ti­gă cât un consilier, raportat la norma de muncă.

„Ne aşteptăm să ajungem la 20-30% eficienţă într-un an normal, anul viitor se va simţi efectul cel mai bine, după ce reorganizăm şi unităţile. (...) Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic“, a mai spus Demetrian.

Costurile reorganizării au fost prevăzute în bugetul băncii, iar estimările nu au fost depăşite, nici măcar atinse, potrivit oficialului BCR. Pentru anul următor, banca are un pro­gram de training şi de certificare structurat pen­tru tot personalul care vizează segmentul de retail.

Pe retail, BCR vizează să aibă o cotă de pia­ţă de minimum 20% pentru creditele nou-acor­date, atât garantate, cât şi negarantate.

„Vrem să creştem portofoliul pe ambele segmente, credite garantate şi negarantate, obiectivul nostru este să atingem o cotă de 24%. Va fi dificil să creştem portofoliul întru­cât există o presiune încă pe partea de credite de consum din cauza reducerii tot mai mult a perioadei de creditare, limitată de regle­men­tă­rile BNR“, a afirmat Andrew Gerber, direc­to­rul managementului produselor retail din BCR.

Banca va continua să pună accentul pe cre­ditarea în monedă naţională, dar are în vedere şi încurajarea economisirii. În ceea ce priveşte costurile creditării în lei, Gerber a arătat că dobânzile vor scădea în condiţiile reducerii costului finanţării în lei pe piaţa interbancară.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.12.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO