Producătorul de bere Bergenbier, deţinut de grupul canadian Molson Coors, a raportat o scădere de 1% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului, până la 219 mil. lei (49 mil. euro).
Datele publice disponibile arată că în acelaşi interval pierderile companiei s-au adâncit, ajungând la 66 de milioane de lei (15 de milioane de euro).
Producătorul, care are în portofoliu branduri ca Bergenbier, Stella Artois, Beck’s, Löwenbräu şi Noroc, abia reuşise să revină pe creştere anul trecut, după ce în perioada 2008-2013 pierduse peste 500 mil. lei din rulajul pe care îl realiza.
Scăderea din primele şase luni ale anului are loc în condiţiile în care nici piaţa de bere nu a dus-o prea bine. La jumătatea anului, vânzările de bere au scăzut cu 9% până la nivelul de 7,3 milioane de hectolitri, arată Asociaţia Berarii României, care citează date ale companiei de cercetare Nielsen.
„Volumele Bergenbier din prima jumătate a anului 2014 au avut o evoluţie semnificativ mai bună decât a pieţei berii în general. Piaţa berii a scăzut în prima jumătate a anului comparativ cu anul trecut, conform datelor INS, iar această scădere s-a datorat contextului economic dificil şi condiţiilor meteo nefavorabile de la începutul acestui an. În acest an am investit în mărcile noastre, în oamenii noştri şi în programe dedicate partenerilor din comerţul tradiţional şi în comerţul modern (..)“, au spus reprezentanţii companiei.