ZF 24

Blocaj: Telekom continuă să piardă clienţi pe internet fix şi telefonie. Pe TV - creştere de 3,2% faţă de T1 2014, stagnare faţă de T4 2014

Serviciile de internet fix par a deveni o problemă pe termen lung în principal pentru echipa germanului Mathias Hanel, directorul comercial pe segmentul consumer al grupului Telekom

Serviciile de internet fix par a deveni o problemă pe termen lung în principal pentru echipa germanului Mathias Hanel, directorul comercial pe segmentul consumer al grupului Telekom

Autor: Adrian Seceleanu

13.05.2015, 09:53 1824

Telekom România Communications, fostul Romtelecom, nu a reuşit să îşi majoreze numărul de clienţi pe piaţa de internet fix, aflată în creştere, înregistrând scăderi ale numărului de contracte atât în raport cu primul trimestru al anului precedent, cât şi cu trimestrul 4 din 2014, conform datelor publicate de acţionarul majoritar Deutsche Telekom.

La finele primului trimestru din acest an Telekom avea 1,192 milioane de clienţi (contracte) pentru serviciile de internet fix, în scădere cu 0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când compania avea 1,2 milioane de contracte. La finele anului trecut compania a raportat 1,199 milioane de contracte la internet fix, ceea ce înseamnă că operatorul a pierdut aproximativ 7.000 de contracte. Serviciile de internet fix par a deveni o problemă pe termen lung în principal pentru echipa germanului Mathias Hanel, directorul comercial pe segmentul consumer al grupului, în condiţiile în care aceasta este o piaţă aflată per total în creştere. În primul trimestru din acest an rivalul UPC a afişat o creştere de 12,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent a numărului de abonamente la net fix. Piaţa de servicii de internet este una cu o concurenţă dură în România, atât la nivel de preţ cât şi la nivel de tehnologii, infrastructură şi viteze, care este dominată de compania de cablu RCS&RDS.

Pe telefonie fixă, un alt segment aflat sub o puternică presiune, pe măsură ce utilizatorii folosesc din ce în ce mai mult serviciile de telefonie mobilă sau de comunicaţii prin internet, Telekom a înregistrat o scădere de 6,5% la 2,189 milioane de linii în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul de linii de telefonie fixă IP a crescut cu 20,6% la 316.000, potrivit aceleiaşi surse.

Pe segmentul de servicii de televiziune, unde Telekom a ajuns numărul doi după revenirea pe piaţă la finele anului 2006 odată cu lansarea platformei prin satelit Dolce, compania a înregistrat în raport cu aceeaşi perioadă a anului precedent o creştere de 3,2% a numărului de contracte la 1,414 milioane. Faţă de sfârşitul anului precedent compania a stagnat pe acest segment, datele Deutsche Telekom indicând acelaşi număr de contracte :1,414 milioane.

Date detaliate despre evoluţia numărului de clienţi urmează să fie publicate de grupul elen OTE, prin intermediul căruia nemţii controlează fostele companii Cosmote şi Romtelecom.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO