ZF 24

Bloomberg: Giganţii Vodafone şi Liberty Global au reluat discuţiile pentru un schimb de active. Vodafone: E vorba doar de un joint venture în Olanda

John Malone (st.) s-a reasezat la masa discutiilor cu Vittorio Colao - CEO al grupului Vodafone.

John Malone (st.) s-a reasezat la masa discutiilor cu Vittorio Colao - CEO al grupului Vodafone.

02.02.2016, 17:18 630

Vodafone şi Liberty Global, două dintre cele mai mari grupuri de comunicaţii la nivel global, au reluat discuţiile privind realizarea unor schimburi de active şi a unor investiţii în comun pe o serie de pieţe din Europa, scrie Bloomberg citând surse apropiate celor două companii.

Discuţiile au fost reluate la începutul acestui an au declarat sursele pentru Bloomberg. Negocierile, care nu iau în calcul şi o fuziune completă între cei doi giganţi, se află încă într-un stadiu incipient care ar putea să ducă la o tranzacţie, conform surselor Bloomberg.

Reprezentanţii Liberty nu au răspuns imediat solicitărilor de date.

Financial Times şi Daily Mail au scris de asemenea în ultimele două luni că Vodafone şi Liberty Global ar fi reluat discuţiile pentru a-şi combina operaţiunile.

Replica Vodafone

Vodafone a comunicat, în replică la articolul din Bloomberg, că discuţiile vizează exclusiv piaţa din Olanda, unde grupul britanic are în plan să creeze un joint venture cu americanii de la Liberty Global. Discuţiile nu sunt extinse şi la nivelul altor pieţe, au spus reprezentanţii Vodafone.

Situaţia din România

Grupul britanic Vodafone este numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă şi nu are operaţiuni fixe, în timp ce UPC este numărul trei pe pieţele de televiziune şi internet fix dar fără operaţiuni mobile, astfel că o combinare a operaţiunilor ar putea crea pe piaţa locală un nou jucător cu afaceri integrate fix mobil, la fel ca grupul Telekom şi RCS&RDS.

Subsidiara locală a Vodafone a tatonat în ultimii ani zona de servicii de televiziune fără a intra pe acest segment aşa cum a procedat Orange, iar pe segmentul de comunicaţii fixe de asemenea nu a identificat o soluţie pentru a ajunge şi la clienţii retail.

De cealaltă parte compania de cablu UPC s-a concentrat pe operaţiunile fixe, segment pe care a înregistrat creşteri - inclusiv prin achiziţii, fără a lansa însă servicii de telefonie mobilă sub forma unui operator virtual, aşa cum Liberty Global a făcut pe alte pieţe europene.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO