ZF 24

BMW caută doi noi dealeri care ar putea vinde şi maşini electrice

Potenţialul viitorului dealer din Bucureşti trebuie să fie de 400 de automobile BMW pe an, valoare care să poată fi atinsă pe termen mediu la care se adaugă 100 de unităţi MINI

Potenţialul viitorului dealer din Bucureşti trebuie să fie de 400 de automobile BMW pe an, valoare care să poată fi atinsă pe termen mediu la care se adaugă 100 de unităţi MINI

Autor: Bogdan Alecu

18.11.2013, 00:08 447

BMW Group România, importatorul mărcilor BMW şi MINI pe piaţa locală, are în plan atragerea a doi noi dealeri în cadrul reţelei de pe piaţa auto locală, unul nou în Capitală şi un altul în Piteşti, după ce fostul dealer Motor AG a intrat în insolvenţă.

„În octombrie 2013, BMW Group România a deschis procesul de selecţie a viitorilor parteneri pentru investiţii într-un centru integrat BMW şi MINI în Bucureşti şi respectiv Piteşti. Toţi dealerii actuali, precum şi alţi potenţiali investitori, noi pentru mărcile BMW şi MINI, au fost infor­maţi cu privire la această oportunitate de afaceri. Această selecţie este parte din procesul de dezvoltare şi selecţie sustenabilă şi transparentă a reţelei de dealeri“, au spus oficialii BMW Group.

Anunţul de extindere a reţelei vine în contextul în care anul acesta şi Audi şi-a consolidat prezenţa în Capitală, unde a deschis cel mai mare showroom din ţară, în centrul Porsche Pipera 2.

Cu toate că vânzările de maşini premium au scăzut în primele nouă luni ale acestui an. Audi a scăzut cu 18%, la 1.200 de maşini, BMW cu 30%, la 1.050 de unităţi, iar Mercedes-Benz cu 4%, la 1.163 de unităţi, potrivit datelor APIA, cei de la BMW văd o stabilizare anul viitor.

„În acest an, în România ne aşteptăm la o contracţie a vânzărilor de automobile. Din punctul nostru de vedere, piaţa locală se află la un nivel scăzut şi pentru 2014 vedem posibi­litatea unei stabilizări. Pe termen mediu şi lung, în special piaţa premium are potenţial de creştere susţinută de două cifre“, au declarat oficialii companiei. Ei au subliniat că modificările fiscale şi legislative din ultima perioadă, repre­zentate de noua taxă de timbru, deductibilitatea limitată a costurilor de achiziţie şi service pentru automo­bile, precum şi limitarea amortizării au influenţat pe termen scurt piaţa de automobile.

În prezent singurul dealer BMW din Capitală este Automobile Bavaria, care deţine trei centre, cel mai mare în Băneasa şi alte două în Militari şi Otopeni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO