ZF 24

Brandul Dacia a înregistrat un record de vânzări la şase luni în Europa, avans susţinut de Sandero faza 2 şi Duster

Brandul Dacia a înregistrat un record de vânzări la...

Autor: Roxana Rosu

17.07.2017, 11:36 588

Grupul Renault a vândut în primul semestru al anului un număr record de vehicule, 1,88 milioane de unităţi, în creştere cu 10,4%, toate mărcile producătorului auto fiind pe plus, potrivit raportului financiar al companiei franceze.

În urma acestei evoluţii, cota de piaţă a grupului a ajuns la 4,1% (+0,3 puncte în raport cu anul 2016).

Mărcile Renault şi Dacia au realizat un record de vânzări semestriale, de 1.342.968 şi respectiv 333.050 de vehicule.

În Europa, marca Dacia a înregistrat un record de vânzări la şase luni, cu 245.453 vehicule vândute (+9,3 %) şi o cotă de piaţă de 2,6 %. Potrivit raportului grupului, aceste rezultate sunt datorate în special performanţei modelelor Sandero faza 2 lansat la sfârşitul anului 2016 şi Duster.

În acelaşi timp, Renault a fost a doua cea mai vândută marcă în Europa, în creştere cu 4,3 %, iar cota sa de piaţă se ridică la 8,2%. Pe segmentul vehicule electrice, Renault se menţine pe primul loc pe continent, cu o cotă de piaţă de 26,8%. Volumele vânzărilor au crescut cu 34%. Înmatriculările modelului ZOE, cea mai vândută maşină electrică în Europa, înregistrează o dinamică de 44%.

”Am atins un nou record prin cele 1,88 milioane de vehicule vândute într-un semestru. Volumele de vânzări şi cotele de piaţă au crescut în cazul tuturor mărcilor noastre şi în toate regiunile. Strategia noastră de reînnoire a gamei şi de extindere geografică continuă să dea roade.” a declarat Thierry Koskas, membru al Comitetului Executiv, Vice-preşedinte pentru vânzări şi marketing al Grupului Renault.

Pe total, la nivel de grup, vânzările  Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5 %, iar cele ale Lada cu 12,2 %.

Vânzările şi cota de piaţă ale grupului Renault au crescut în toate regiunilem cu plus de 19,3% în  Africa-Orientul Mijlociu–India şi de 50,5 % în regiunea Asia-Pacific.

În Europa, înmatriculările grupului continuă să crească mai accelerat decât piaţa, cu un avans de 5,6 %, respectiv la 1,025 milioane vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piaţă a Grupului Renault în Europa ajunge la  10,8%, în creştere cu 0,1 puncte.

În Franţa, marca Renault are cea mai bună performanţă semestrială din ultimii 6 ani în categoria autoturismelor. Twingo, Clio, Talisman şi Espace se află pe primul loc în segmentele lor. Dacia îşi depăşeşte propriul record de vânzări cu Sandero, lider pe piaţa autoturismelor vândute persoanelor fizice.

La nivel mondial, se estimează că piaţa va avea în acest an o creştere între 1,5 % şi 2,5 %. Piaţa europeană ar trebui de asemenea să crească cu 2%, acelaşi nivel de creştere fiind preconizat şi în cazul pieţei franceze.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO