ZF 24

BRD a derulat anul trecut afaceri de 822 milioane euro pe zona de factoring. Ponderea cea mai mare a clienţilor înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, electronice şi IT, maşini şi echipamente

BRD a derulat anul trecut afaceri de 822 milioane euro pe...

Autor: Roxana Rosu

28.03.2017, 15:33 167

BRD şi-a menţinut anul trecut poziţia de lider pe piaţa de factoring, cu o cotă de de 20% şi o cifră de afaceri de 822 milioane euro, derulând operaţiuni specifice cu peste 700 de clienţi şi procesând peste 300.000 de facturi.

Clienţii provin atât din categoria IMM-urilor, cât şi din cea a multinaţionalelor, din toate sectoarele economice, ponderea cea mai mare înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, electronice şi IT, maşini şi echipamente. Factoringul fără regres ramâne produsul cel mai reprezentativ, ponderea acestuia în totalul operaţiunilor de factoring ajungând la 89%. Acest lucru demonstrează preocuparea clienţilor pentru acoperirea riscului de neplată prelungită şi a riscului de insolvenţă a debitorilor cedaţi, pentru soluţii de optimizare a cash-flow-ului şi a bilanţului.

„Ne-am concentrat atât pe diversificarea portofoliului, care a adus creşterea numărului clienţilor din categoria IMM, pe dezvoltarea de produse noi, cât şi pe creşterea eficienţei operaţionale. Operaţiunile de reverse factoring sau Supply Chain Finance au reprezentat şi ele o axă prioritară de dezvoltare a activităţii. Banca a implementat 15 programe în care sunt în prezent înrolaţi peste 250 de clienţi, în calitatea lor de furnizori ai unor companii mari, beneficiind astfel de finanţare în condiţii competitive de preţ şi de un flux operaţional simplificat”, a declarat Anca Dogaru, Director adjunct al departamentului Global Transaction Banking al BRD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO