ZF 24

BRD testează cererea de servicii bancare de după ora 17:00. Un număr de 60 de sucursale mari vor lucra până la ora 19:00

BRD testează cererea de servicii bancare de după ora 17:00. Un număr de 60 de sucursale mari vor lucra până la ora 19:00

Mediafax Foto

Autor: Razvan Voican

03.09.2013, 00:05 20493

BRD-SocGen, care continuă să opereze cea mai extinsă reţea de unităţi dintre băncile private, începe toamna cu un program-pilot prin care vrea să testeze valorile de trafic de după ora 17:00, mizând pe semnalele care indică existenţa unei cereri de servicii bancare în sucursală din partea clienţilor care ies de la serviciu, dar chiar şi a firmelor.

Banca a selectat peste 60 de sucursale mari, începând cu cele judeţene, din totalul de circa 890 operaţionale la jumătatea acestui an, şi le-a prelungit programul până la ora 19:00 de luni până vineri. De asemenea, paisprezece unităţi vor fi deschise şi sâmbăta între orele 09:00 şi 13:00. De mai mulţi ani băncile au renunţat să mai ţină deschis sâmbăta, cu excepţia agenţiilor din marile centre comerciale.

În programul-pilot al BRD au fost selectate unităţi în funcţie de volumul operaţiunilor şi de gradul de accesibilitate, fiind situate în centrul marilor oraşe. În funcţie de rezultatul experimentului banca va decide permanentizarea prelungirii de program sau va abandona ideea.

În general băncile se plâng de scăderea traficului de clienţi, motiv pentru care numărul de unităţi scade constant, numai în ultimul an fiind închise peste 300. Şi BRD a închis 26 în semestrul I, dintr-un grup de 30 identificate la începutul anului ca nerentabile. BRD se numără însă printre jucătorii care au acumulat o masă mare de clienţi persoane fizice şi companii care asigură o cerere constantă de servicii reflectată în rezistenţa încasărilor din comisioane pe parcursul crizei.

Rezultatele experimentului cu prelungirea programului şi deschiderea de unitităţi inclusiv sâmbăta vor fi de interes pentru toată piaţa bancară în condiţiile în care bancherii acuză menţinerea unei cereri scăzute mai ales pe segmentul de retail, iar relansarea economiei întârzie să se vadă. Mai multe bănci încearcă să mute o parte cât mai mare de operaţiuni pe internet şi în zona serviciilor asigurate de automate bancare, însă prin acest program-pilot BRD arată că încă mizează pe contactul direct cu clienţii în sucursala tradiţională.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO