ZF 24

Carrefour ia cu asalt comerţul online. Retailerul francez a cumpărat un start-up de livrări de mâncare la domiciliu

Carrefour ia cu asalt comerţul online. Retailerul...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

16.03.2018, 12:25 2113

Retailerul francez Carrefour, cu afaceri de două miliarde de euro anul trecut în România, a achiziţionat un start-up din Franţa care livrează mâncare la domiciliu. Mutarea vine în contextul în care Carrefour vrea să accelereze prezenţa sa pe piaţa de comerţ online, potrivit publicaţiei britanice de business Financial Times.

Compania Quitoque, pe care a cumparat-o Carrefour, vinde online ingrediente necesare pentru diferite feluri de mâncare. Clienţii comandă pe site ingredientele de care au nevoie şi le primesc la domiciliu, pentru a-şi pregăti ulterior mâncărurile pe care le doresc. Condiţiile acestei tranzacţii nu au fost încă făcute publice.

Carrefour încearcă astfel să-şi intensifice prezenţa în online, după ce, în luna ianuarie, Alexandre Bompard, noul director executiv al retailerului, spunea că vrea să crească profitabilitatea companiei până în 2020. Ca parte a acestui plan, Carrefour vrea să investească 2,8 miliarde de euro doar în digitalizare în următorii cinci ani, de şase ori mai mult decât până acum, ţinta fiind să ajungă la 5 miliarde de euro obţinuţi doar din comerţul online cu mâncare până în 2022.

„Quitoque ne va permite să ne consolidăm poziţia în industria food-tech, cu scopul de a pune la dispoziţia clienţilor un răspuns omnichanel pentru obiceiurile lor de consum, combinând proximitatea, confortul şi calitatea”, a spus Marie Cheval, director executiv la Carrefour, citată de Financial Times.

Quitoque a fost fondat în 2014, iar anul trecut compania, care a ajuns la 60 de angajaţi, a livrat aproape trei milioane de cutii cu ingrediente în Franţa. După achiziţia de către Carrefour, Quitoque va continua să fie condusă de către cei trei co-fondatori, care o vor dezvolta sub umbrela Carrefour. Potrivit site-ului Quitoque, un coş cu ingrediente porneşte de la 57 de euro.

La începutul acestui an, grupul francez Carrefour, un gigant cu afaceri anuale de peste 88 mld. euro, a anunţat un plan de transformare a busi­nessului până în 2022, plan ce vi­zează conce­die­rea câtor­va mii de sala­riaţi, închi­de­rea a câteva sute de unităţi şi vânzarea unor active nonstra­tegice în valoare de circa jumă­tate de miliard de euro.

Aceste mutări vin în con­textul în care în presa internaţională au apărut informaţii potrivit cărora Carrefour negociază vân­za­rea grupului către gigan­tul Amazon în ceea ce ar fi nu doar cea mai impor­tantă mutare din domeniu, ci şi o transformare a pei­sa­jului comerţului mon­dial.

O astfel de tran­zac­ţie ar afecta şi piaţa locală, unde Carre­four este pre­zent cu pes­te 300 de maga­zine şi afa­ceri de peste 2 mi­liar­de de euro, conform celui mai recent raport al grupului fran­cez. După nive­lul busines­sului, Carre­four este al doilea jucător din comerţul românesc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO