ZF 24

Câţi bani dau românii pe jocuri, jucării şi console

Câţi bani dau românii pe jocuri, jucării şi console

Autor: Cristina Roşca

07.06.2014, 16:15 434

Românii au cheltuit anul trecut aproape 760 mil. lei pe jocuri, jucării şi console, în creştere cu aproape 10% faţă de 2012. Cele mai vândute jucării au fost păpuşile Barbie, ale grupului american Mattel, urmate de plăcuţele Lego.

Piaţa locală de jucării, jocuri şi console este dominată de companii internaţionale, mai bine de 90% dintre produse fiind importate. În acest context, producătorii locali au şanse foarte mici de a se impune pe piaţă, mai ales că străinii investesc foarte mult şi în promovare şi marketing.

„Cărămizile“ producătorului de jucării Lego, cu afaceri de 3,4 mld. euro la nivel mon­dial, au ajuns în 200 de ma­ga­zine din România, în frunte cu lan­ţu­rile de hipermarketuri şi cu magazinele de specialitate, la circa doi ani de la intrarea directă pe piaţă a gigantului danez.

Mai mult, unul dintre partenerii gru­pu­lui a deschis în toamna anului trecut şi primul magazin exclusiv Lego, iar pentru acest an este planificată o a doua deschidere a unei astfel de unităţi la Cluj.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO