Jurnalişii Euractiv au cerut detalii CE cu privire la compatibilitatea proiectului în condiţiile în care UE a impus sancţiuni şi restricţii Rusiei pe fondul anexării peninsulei Crimeea şi a conflictului din Ucraina. Printre sancţiunile impuse de UE se numără şi embargoul asupra importării şi exportării de armament şi materiale asociate din şi către Rusia. La o primă examinare se pare că forţele rebele pro-ruse din Estul Ucrainei folosesc multe vehicule blindate Kamaz. Potrivit lui Sergei Cemzov, directorul general al Rostec Corporation , o companie de stat din Rusia care se ocupă cu producţia de armament, niciun proiect major derulat în parteneriat cu Vestul nu a fost suspendat ca urmare a sancţiunilor impuse de UE. „Niciun proiect lansat în trecut nu a fost oprit”, a afirmat Cemzov, menţionând exemplul producătorului anglo-italian de elicoptere AugustaWestland care continuă să activeze în Rusia şi care urmează să îşi extindă producţia pentru realizarea unui nou elicopter destinat operaţiilor în largul mării. De asemenea, Cemzov a mai spus că AvtoVAZ, compania care produce marca Lada şi unul dintre liderii industriei auto din Rusia, continuă să coopereze cu francezii de la Renault-Nissan.