Ce greşeli fac cei care sunt promovaţi pentru prima dată ca manageri

23 apr 2016 Autor: Adelina Mihai

Specialiştii care sunt promovaţi pentru prima dată pe poziţii manageriale întâmpină dificultăţi în noile roluri deoarece nu conştientizează că de atunci încolo trebuie să îşi asume responsabilitatea pentru activitatea întregii echipe, pierd prea mult timp cu micromanagementul şi nu au abilităţile de tip „soft“ bine dezvoltate.
 
„Majoritatea competenţelor şi abilităţilor necesare pentru un rol de specialist nu ne ajută în rolul de manager. Îmi amintesc că atunci când am primit prima dată un rol de manager, la 21 de ani, ziua mi s-a încărcat deodată cu şedinţe şi mi-a fost greu să înţeleg că trebuia să fiu responsabilă nu doar de munca mea, ci de a întregii echipe“, a spus Monica Nicolescu, trainer în cadrul companiei de training Human Invest, care oferă în parteneriat cu Ken Blanchard Companies (companie specializată în dez­voltarea abilităţilor de leader­ship) un program de training pentru cei care au preluat pentru prima dată un rol ma­nagerial.
 
În jur de 60% din managerii noi eşuează în primele 24 de luni de la preluarea poziţiei (arată un studiu realizat de firma globală de consultanţă şi cercetare Corporate Exe­cutive Board), iar aproape jumătate (47%) din persoanele proas­păt promovate într-o poziţie de conducere nu primesc niciun fel de training.
 
Există patru conversaţii pe care managerii proaspăt nu­miţi în această funcţie trebuie să le înveţe, potrivit lui Viorel Panaite, managing partner în cadrul Human Invest & Ken Blanchard România.
 
„Câştigarea «engagementului» celor din echipă pentru scop şi obiective, fructificarea punctelor forte ale oamenilor, redirecţionarea energiei către rezultatele urmărite şi atenţia reală acordată dezvoltării profesionale continue a membrilor echipei sunt cele 4 conversaţii care îi ajută pe noii manageri să facă primii paşi în noul lor rol“, a spus Panaite. În opinia lui, cei care preiau pentru prima dată roluri manageriale trebuie să înveţe să asculte activ (astfel încât subalternii să se simtă sprijiniţi şi să poată prelua mai multe responsabilităţi, dar şi să le crească gradul de autonomie la locul de muncă), să exporeze noi perspective pentru rezolvarea unor situaţii, să îşi împărtăşească percepţiile (să fie deschişi şi la alte perspective, respectuoşi şi oneşti) şi să arate că au încredere (să aibă abilităţile necesare pentru a fi stăpâni pe o conversaţie cu subalternii şi să ştie cum să îi aprecieze atunci când merită).
 
Human Invest, o companie înfiinţată în urmă cu 16 ani, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 680.000 de euro anul trecut.
 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.04.2016

 
Cuvinte cheie:
manageri
, promovare
, greseli
, abilitati
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide