Cei mai mari cinci antreprenori din industria îngheţatei au împreună afaceri de 70 mil. euro şi peste 2.000 de angajaţi

27 mai 2014 Autor: Mădălina Panaete

Cei mai mari cinci producători locali de îngheţată au realizat împreună anul trecut afaceri de peste 70 mil. euro, adică aproape jumătate din valoarea totală a pieţei de îngheţată, şi au avut peste 2.000 de angajaţi, conform anuarului „Cei mai mari jucători din economie”, realizat de ZF.

Cel mai mare producător român de înghe­ţată a fost anul trecut Top Gel Prod, de­ţi­nut de antreprenorul Petre Popa, care a ter­minat cu afaceri de aproape 20 mil. euro şi care a fost la câteva sute de mii de euro distanţă de Betty Ice, afacere por­nită de suceveanul Vasile Ar­menean.

ZF a luat în considerare în alcă­tuirea topului doar afacerile deţinute de români, pornind de la datele de la Registrul Comerţului, Ministerului de Finanţe şi cele furnizate de companii. Într-un top general al celor mai mari jucători de pe această piaţă ar intra companii precum Unilever, care are în portofoliu îngheţata Algida sau Napoca, dar şi Nestlé, care deţine branduri precum JOE, Top Gun, Nirvana sau Aloma.

Potrivit ultimelor informaţii furnizate de Nestlé Ro­mâ­nia, îngheţata reprezintă circa 15% din cifra de afa­ceri a compania, adică în jur de 24 de milioane de euro, re­zultat cu care Nestlé s-ar afla în faţa antreprenorilor români. Datele pentru 2013 nu sunt însă publice în cazul Unilever si Nestlé. Un român consumă anual circa 1,6 litri de îngheţată, adică de exemplu echivalentul a 16 îngheţate la cornet, de aproape patru ori mai puţin decât un neamţ şi de cinci ori mai puţin comparativ cu un scandinav, conform datelor furnizate anterior de Unilever. Compania estima că în 2012 piaţa îngheţatei a avut o valoare de 150 de milioane de euro.
 

Vânzările depind de vreme

Producătorii de îngheţată, la fel ca cei de apă mi­ne­rală sau de bere, stau an de an cu ochii pe prognoza meteo, vremea fiind unul dintre cei mai importanţi fac­tori care influenţează consumul de astfel de produse. Dacă producătorii de bere îşi mai pun speranţele în Cam­pionatul Mondial de fotbal de anul asta, gelatierii aşteaptă canicula.

„Anul acesta nu a început bine pentru piaţa în­ghe­ţatei, dar de o săptămână de când vremea este mai bună parcă vânzările s-au mai dezmorţit. Aşteptăm ca anul acesta vremea să fie mai bună, deci sperăm că şi anul acesta va fi mai bun”, a declarat Vasile Armenean, pro­prietarul Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători de îngheţată. Compania a încheiat anul 2013 cu afaceri de 86,7 mil. lei (19,6 mil. euro), în scădere faţă de anul precedent, însă pentru anul acesta pro­ducă­torul mizează pe o vreme mai bună şi implicit pe creşterea rulajelor. Într-un chestionar transmis ZF pentru anuarul „Cei mai mari jucători de economie” de către Betty Ice, re­pre­zentanţii companiei au spus că anul acesta au bugetat afaceri în creştere până la 100 mil. lei (circa 23 mil. euro).

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.05.2014

 
Cuvinte cheie:
industrie
, inghetata
, afaceri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide