ZF 24

Cele zece branduri de modă care ar putea îmbrăca România în straie noi

Autor: Cristina Roşca

23.03.2014, 00:00 1858

În ultimul deceniu piaţa locală de modă a atras zeci de branduri, în frunte cu liderii mondiali Zara şi H&M, care au venit şi au deschis sute de magazine pentru a câştiga astfel o cotă tot mai mare din cei 60-65 de lei pe care un român îi cheltuie lunar pe haine sau pantofi. Totuşi, încă mai este loc de noi branduri în contextul în care bugetul românilor va creşte în următorii ani şi odată cu el şi apetitul pentru modă. Ce branduri lipsesc din România?

„Pe piaţa locală de retail încă mai este loc de dezvoltare, cred că noi branduri pot veni în locul celor care nu au reuşit să se adap­teze comportamentului de con­sum al românilor şi nu au avut evoluţii pozitive. Mai mult, cele existente vor con­tinua să deschidă magazine“, spune Meda Weidle (40 de ani), acţionarul ma­jo­ritar al firmei de amenajare integrală a spa­ţiilor comerciale Duo Design. Pe lista clien­ţilor companiei se numără printre alţii H&M, brandurile din grupul Kenvelo şi Mango.
 
Sute de branduri de modă mass-market populează piaţa locală, iar cele mai multe sunt străine. Doar în ultimii ani unii dintre cei mai mari jucători de la nivel mondial şi-au încercat norocul în România, reuşind într-o perioadă de doar trei-patru ani să ajungă la vânzări de zeci de milioane de euro. Gigantul suedez de modă H&M, cu afaceri de 17 mld. euro la nivel mondial, a trecut în România pragul de 100 de milioane de euro la circa trei ani de la intrarea pe piaţă. Compania a reuşit în 2013 să deschidă nouă magazine şi să îşi majoreze businessul cu peste 40% într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc.
 
Suedezii devin astfel primul brand de modă care atinge pragul de 100 de milioane de euro vânzări în România la o reţea de 28 de magazine. Principalul său competitor, Zara – parte a grupului spaniol Inidtex, liderul pieţei locale – nu şi-a publicat încă oficial datele financiare aferente anului 2013.
 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.03.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO