ZF 24

Condiţiile cerute de şcolile de afaceri pentru înscrierea la MBA

galerie foto

Autor: Corina Mirea

25.04.2014, 12:58 1319

Numărul mai mic de companii dispuse să finanţeze programele de MBA şi intrarea pe piaţă a tot mai multor programe de educaţie pentru manageri au determinat unele dintre şcolile de afaceri de pe plan local să ofere în perioada de criză preţuri promoţionale, discounturi la taxele de înscriere. Însă acest lucru nu le-a făcut să îşi reconsidere şi cerinţele de admitere la program, astfel că managerii sau antreprenorii care vor să facă un MBA sau un Executive MBA încă trebuie să facă dovada absolvirii unor cursuri de limbi străine (Cambridge, TEOFL, IELTS sau TFI), să aibă o experienţă în management de minimum trei sau cinci ani sau să fi absolvit examene precum Accuplacer şi GMAT (Graduate Management Admission Test).

„Cred că un examen cum este GMAT este într-adevăr relevant pentru admiterea la un program de MBA pentru că, în primul rând, şcoala se asigură că toţi cei care intră în program au cam acelaşi nivel. Apoi, cred că indică şi cât de bine pot face faţă aceştia nivelului de predare, le testează inteligenţa, logica. Pentru mine nu a reprezentat o piedică, nu cred că este o limitare pentru cei care vor să facă un MBA, ci doar o etapă, un mic test”, este de părere Luminiţa Furtună, portfolio performance manager în cadrul Bancpost şi absolventă a programului de MBA Româno-Canadian, oferit pe plan local prin intermediul Facultăţii de administrare a afacerilor cu predare în limbi străine din cadrul ASE, în parteneriat cu Telfer School of Management din Canada. 
 

Procesul de admitere, similar cu cel de obţinere a unui job

Pentru a fi admisă la MBA, ea spune că a avut nevoie de absolvirea unui examen de tip GMAT, două recomandări, o scrisoare de intenţie, CV şi de „bifarea” unui interviu.

Practic, procesul de înscriere şi de admitere s-a asemănat cu unul de obţinere a unui job. Examenul de tip GMAT a fost organizat chiar de şcoala de afaceri şi, spre deosebire de „clasicul” GMAT, candidaţii au primit întrebările tipărite şi nu pe calculator.

Totuşi, problemele pe care aceştia au fost nevoiţi să le rezolve au fost similare, astfel că cei care au încercat să obţină un loc în cadrul programului au fost nevoiţi să rezolve probleme atât la matematică, dar şi de semantică şi de analiză pe text. 

„Unele întrebări sunt foarte dificile pentru că nu sunt grile standard şi dacă nu ştii dinainte cam care ar trebui să fie modelul de răspuns pe care se aşteaptă să îl dai, este destul de greu să îl treci”, explică Luminiţa Furtună.

În afară de MBA-ul Româno-Canadian, doar pentru admiterea la programul de Executive MBA oferit de MSM Raţiu România (şcoală creată anul trecut prin fuziunea Pilkington-Raţiu Business School şi Maastricht School of Management România) se mai cere la admitere diploma GMAT (însă doar ca o opţiune pentru cei care vor să îşi crească şansele de reuşită).

Firma Globaltraining România însă, care oferă pe piaţa locală un program de MBA în parteneriat cu City University of Seattle din SUA, evaluează candidaturile primite la înscrierea în program pe baza rezultatelor de la testul Accuplacer (similar GMAT, dar care testează nivelul de cunoştinţe în limba engleză la scris şi citit, la matematică, dar şi competenţele de operare a unui calculator). Accuplacer poate fi înlocuit de un certificat TEOFL (cu un scor de minimum 567 de puncte din 700) sau IELTS (cu minim nota 7), nu mai vechi de doi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO