ZF 24

​Claudiu Fuiorea, vicepreşedinte financiar Ursus Breweries România: „Este bine că românul are bani mai mulţi, dar trebuie să punem în balanţă şi cu faptul că reuşim să producem mai eficient”

​Claudiu Fuiorea, vicepreşedinte financiar Ursus...

Autor: Georgiana Mihalache

27.06.2017, 16:55 353

Predictibilitatea este unul dintre cele mai importante elemente la care se uită investitorii, care fac planuri pe o perioadă cuprinsă între trei şi cinci ani, iar creşterile salariale trebuie să se vadă şi în productivitatea angajaţilor, a spus Claudiu Fuiorea, vicepreşedinte financiar Ursus Breweries România, la conferinţa „Cei mai mari jucători din economie”, realizată de ZF.

„Este bine că românul are bani mai mulţi, dar trebuie să punem în balanţă şi cu faptul că reuşim să producem mai eficient. Atât timp cât traducerea la a avea bani mai mulţi se face doar prin creştere de consum, nu şi prin creştere de productivitate, la un moment dat aceasta va fi o ameninţare şi nu doar pentru industria berii, ci la toate sectoarele”, a spus Claudiu Fuiorea.

Alte declaraţii ale lui Claudiu Fuiorea:

„Consumul a crescut, consumatorul a avut mai mulţi bani. Pe de altă parte, consumatorul a cerut o bere mai specială, mai scumpă.

Facem cercetări de piaţă şi încercăm să ne dăm seama de tendinţe şi identificăm care sunt ariile în care vrem să jucăm.

Creşterea salariului a fost un avantaj pentru noi, dar devine şi o presiune pe care o vedem în costurile noastre fixe şi o văd şi partenerii din lanţul de distribuţie, de exemplu.

Cele trei berării pe care le avem în România, la Braşov, la Timişoara şi la Buzău, erau foarte bine cotate în cele 70 de berării din grup din lume.

Dacă ne uităm la gradul de eficienţă, ne uităm la câtă energie consumăm pentru a scoate un litru de bere sau câţi litri de apă folosim în procesul de producţie.

Avem o strategie pe care o discutăm între noi şi cu biroul regional sau global. Încercăm să ne aliniem pe o anumită linie strategică.

Avem nevoie de predictibilitate, planurile sunt făcute pe termen lung, la nivel de ţară ne uităm pe trei ani. Ne creăm aşteptări în ce priveşte trendurile. Când creăm acele aşteptări trebuie să creştem gradul de încredere, iar o schimbare legislativă de pe o zi pe alta nu ne ajută. Avem nevoie de un mediu în care lucrurile să fie transparente şi predictibile.

Când vorbim despre predicţii, mă refer că şi atunci când impactul este pozitiv, vrei să ştii cum să-l gestionezi.

Avem trei fabrici, avem şi un acţionar nou şi vrem să le arătăm că suntem de încredere. Ei sunt dornici să investească, au mai cumpşrat un business în mai multe ţări în Europa. Avem competiţie cu cei din Cehia, Polonia. Suntem pe un trend bun, dar avem nevoie de acel nivel ridicat de predictibilitate pentru a creşte un grad de încredere. Dacă ne uităm la bere, 97% este produs în România. Chiar dacă primii patru din cinci sunt multinaţionale, ingredientele folosite sunt mai bine de două treimi din România”.

Grupul Asahi a preluat cu 7,3 mld. euro ac­tivele SABMiller din Cehia, Slo­vacia, Ungaria, Polonia şi România. Ursus Breweries are trei fabrici şi peste 1.400 de angajaţi şi este local liderul pieţei de bere după cifra de afaceri de 1,58 mld. lei în 2015, ultimul an pentru care există date publice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO