ZF 24

Coca-Cola schimbă strategia şi pariază acum pe chioşcuri după ce a ieşit din Kaufland

Coca-Cola schimbă strategia şi pariază acum pe...

Autor: Cristina Roşca, Mădălina Dediu Panaete

14.07.2014, 00:07 39992

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei locale de bău­turi răcoritoare, a lansat o campanie de susţinere a co­mer­ţului tra­diţional, împărţind flyere în blocurile din Ca­pitală cu me­sajul „Fă-ţi cumpărăturile zilnice la magazinul din colţ. Cumpără pâine, lapte şi Coca-Cola“.

Reprezentanţii Coca-Cola HBC România nu oferă date des­pre vânzările în comerţul tradiţional şi despre ponderea aces­­tora în totalul încasărilor. Potrivit estimărilor ZF, co­mer­ţul tradiţional acoperă cel puţin jumătate din încasările Coca-Cola din România, companie cu afaceri de peste 400 de milioane de euro. Comerţul tradiţional este o piaţă de 7-8 miliarde de euro şi 70.000-80.000 de unităţi.

Coca-Cola a început să promoveze comerţul tradiţional după ce în această primăvară retailerul german Kaufland, li­de­rul comerţului modern local, a confirmat că nu mai co­mer­cializează în magazinele din România produsele gi­gan­tului ame­rican, cu excepţia Coca-Cola la 2,5 litri. Până în pre­zent nu există informaţii dacă cele două părţi au reluat cola­bo­ra­rea evaluată la câteva zeci de milioane de euro, po­trivit esti­mărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC România

Dacă reţelele internaţionale negociază cu producătorii de pe o poziţie de forţă pentru că au reţele extinse şi comenzi pe mă­sură, micile magazine au o poziţie slabă în negocieri. Astfel, Coca-Cola poate impune jucătorilor din comerţul tra­di­ţional preţuri mai mari. Acest lucru se traduce şi în preţuri mai mari la raft.

Spre exemplu, dacă într-un hipermarket sau super­market o sticlă de Coca-Cola la 2 litri costă sub 5 lei, în comerţul tradiţional preţul sare de 6 lei.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate: 

- estimări privind vânzările COca-Cola în comerţul tradiţional; opinia reprezentanţilor companiei americane despre importanţa acestui segment pe piaţa din România

- date privind numărul punctelor de vânzare în care sunt comercializate produsele gigantului american ; 

- afacerile Coca-Cola în România ; fabricile de pe piaţa locală

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO