ZF 24

Comparaţie între harta benzinăriilor din Bucureşti în 1962 şi 2014

Comparaţie între harta benzinăriilor din Bucureşti...

Autor: Ştefan Stan, Roxana Petrescu

16.01.2014, 13:08 12506

O hartă din 1962 a staţiilor de alimentare PECO arată cât s-a schimbat imaginea şoselelor din Bucureşti în numai 50 de ani, Capitala trecând de la câteva benzinării răsfirate, mai mult decât suficiente pentru numărul de maşini de atunci, la aproape 100 de benzinării în prezent.

Cum se fac benzinăriile

„Având în vedere specificul activităţii de retail, strategia de poziţionare a staţiilor de distribuţie carburanţi ţine cont de nivelul traficului din zona respectivă, de accesibi­litate şi vizibilitate.

Pe lângă aceste criterii, investiţiile locale, caracteristicile demografice ale zonei, precum şi nivelul de trai sunt ele­mente ce influenţează pe termen lung activitatea unei staţii“, spun reprezen­tanţii Rompetrol

Harta marilor benzinari: cum şi-au împărţit greii petrolului piata carburantilor

Potrivit informaţiilor disponibile şi  evo­luţiei pieţei, în 2012 în România s-a consumat circa 5,7 - 5,8 milioane de tone de carburanţi, benzină şi motorină, atât prin intermediul reţelelor de benzinării, cât şi pe segmentul comercial. Circa 75% din consumul de carburanţi este reprezentat de consumul de motorină.

De unde vine benzina şi motorina la pompe?

„În 2012 am vândut în România circa 740.000 de tone de benzină, din care 5% a fost benzina importată şi circa 1,8 milioane de tone de motorină, din care 30% a fost importat“, ex­plică reprezentanţii Petrom, fără a preciza sursa importurilor de carburanţi.  Sunt însă şi jucători care-şi produc singuri necesarul de carburanţi.

„Grupul Rompetrol operează cea mai ma­re rafinărie din România, Petromidia, în urma unui proces de modernizare finalizat la sfârsitul anului 2012 în valoare de 380 de milioane de do­lari. Pro­iectul a constat în mărirea capacităţii de ra­finare de la 3,8 milioane tone pe an la 5 mi­lioa­ne de materie primă pe an. În aceste condiţii, ra­fi­nă­ria Petromidia asigură tot necesarul de car­bu­ranţi al companiei“, spun reprezentanţii companiei.

MOL spune că aduce în România carbu­ranţi produşi la rafinăriile gru­pului, dar că are re­la­ţii comerciale de aprovizionare şi cu furnizori locali.

Sursă foto: Colectia Florian Ciobanu - Pagina RVR 1860-1990

Sursă foto: http://benzinarii.bucuresti.rou.ro/

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO