Cele mai mari 100 de companii de transporturi rutiere din România, care controlează peste 90% din piaţă, au o flotă totală de peste 20.000 de camioane. Dintre acestea 1.000, respectiv 5% din flotă, circulă zilnic pe şoselele din România pentru a alimenta magazinele din comerţul modern.
În total lanţurile internaţionale au peste 1.200 de magazine (hipermarketuri, supermarketuri, cash&carry, discount şi proximitate) cu afaceri anuale de circa 9 mld. euro. „Avem contract cu o companie specializată de transporturi care ne alocă zilnic circa 200 de camioane pentru a putea livra marfă în magazine“, spune Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de peste 80 de supermarketuri Billa.
Fiecare lanţ internaţional, fie că este vorba de reţelele de supermarketuri, de hipermarketuri, cash&carry sau discount, îşi aprovizionează zilnic magazinele în special cu produse proaspete. Un supermarket spre exemplu are câteva mii de produse, pe când un hipermarket ajunge la 50.000-60.000. În cazul fiecărui tip de magazine produsele alimentare sunt cele care domină, astfel că retailerii trebuie să se asigure că au zilnic marfă proaspătă pe rafturi.