ZF 24

Contractele cu hipermarketurile trimit zilnic pe şosele 5% din flota marilor transportatori rutieri

În cazul fiecărui tip de magazine produsele alimentare sunt cele care domină, astfel că retailerii trebuie să se asigure că au zilnic marfă proaspătă pe rafturi

În cazul fiecărui tip de magazine produsele alimentare sunt cele care domină, astfel că retailerii trebuie să se asigure că au zilnic marfă proaspătă pe rafturi

Autor: Cristina Roşca, Bogdan Alecu

22.04.2014, 00:08 434

Cele mai mari 100 de companii de transpor­turi rutiere din România, care controlează peste 90% din piaţă, au o flotă totală de peste 20.000 de camioane. Dintre acestea 1.000, respectiv 5% din flotă, circulă zilnic pe şoselele din România pentru a alimenta magazinele din comerţul modern.

În total lanţurile internaţionale au peste 1.200 de magazine (hipermarketuri, supermarketuri, cash&carry, discount şi proximitate) cu afaceri anuale de circa 9 mld. euro. „Avem contract cu o companie specializată de tran­sporturi care ne alocă zilnic circa 200 de camioane pentru a putea livra marfă în magazine“, spune Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de peste 80 de supermarketuri Billa.

Fiecare lanţ internaţional, fie că este vorba de reţe­lele de supermarketuri, de hipermarketuri, cash&carry sau discount, îşi aprovizionează zilnic magazinele în spe­cial cu produse proaspete. Un supermarket spre exem­plu are câteva mii de produse, pe când un hipermarket ajunge la 50.000-60.000. În cazul fiecărui tip de magazine pro­dusele alimentare sunt cele care domină, astfel că re­tai­lerii trebuie să se asigure că au zilnic marfă proaspătă pe rafturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO