Copiii de grădiniţă, testaţi pentru a li se descoperi vocaţia

15 dec 2014 Autor: Corina Mirea

Mulţi tineri ajunşi în pragul vârstei de 30 de ani încep să schimbe macazul „profesional“ într-o direcţie care îi pasionează, dar care nu a fost susţinută şi de părinţi la momentul în care a trebuit să aleagă o facultate. Motiv pentru care, odată ce au ei copii, tot mai mulţi încearcă să îi implice în pro­grame sau cursuri care le descoperă acestora talentele, astfel încât să îşi poată alege de mici meseria care li se potriveşte mai bine şi care le place. Unii îşi trimit copiii la programe de „testare“ vocaţională chiar şi din timpul grădiniţei.

„Prin evaluările vocaţionale dăm o şansă însănătoşirii pieţei forţei de mun­că din România. Orice persoană care este interesată de domeniul în care se pregăteşte îşi va dezvolta permanent com­petenţele şi va valida plusvaloa­rea. În caz contrar, regăsim mii de ab­sol­venţi de studii superioare care nu se pot integra profesional. În 2009, când am început să testăm copiii din punct de vedere vocaţional ne-am axat pe elevi de la învăţământul primar pâ­nă la cel liceal. Dar acum testăm şi co­pii de doi ani şi jumătate“, spune Mihaela Feodorof, fondatoarea a Yourway Counseling.

În opinia sa, părinţii au început să pună tot mai mult accent pe desco­perirea talentelor copi­ilor pentru că au avut chiar ei de suferit de pe urma ale­ge­rilor ne­in­spi­rate în cariera pro­fe­sio­nală (influenţate de părinţi sau de an­turaj). Astfel că au ajuns, după câţi­va ani buni petrecuţi pe piaţa muncii, să se plafoneze profesional şi să considere jobul o corvoadă.

„În proiectele corporate iden­tificăm deseori situaţii de plafonare profesională generată de o alegere în dezacord cu personalitatea individului. Mulţi dintre aceşti părinţi sunt cei care aleg să ofere copiilor evaluările de potenţial, compensând faptul că ei nu au avut şansa să o folosească la momentul oportun“, explică ea.

Testarea vocaţională a copiilor presupune, de fapt, două ore în care copiii şi părinţii discută cu un psiholog, iar cei mici dau un test de aptitudini. În funcţie de rezultate, psihologul face un raport de evaluare pe care familia îl ia acasă. Ulterior, pe baza feedback-ului şi a concluziior sale, părinţii decid ce tip de şcoală i se potriveşte copilului, dar şi în ce domeniu ar fi bine să se specializeze.

„Procesul de evaluare nu durează mai mult de două ore. Din experienţa acumulată, timpul de joacă (testul), care ar trebui să dureze circa 60 de mi­nute, însă copiii supradotaţi comprimă acest timp la 40-45 de minute“, adaugă Mihaela Feodorof, care a evaluat până în prezent peste 500 de copii.

Anul trecut, Yourway Counseling a avut o cifră de afaceri de peste 32.000 de euro, potrivit datelor de la Minis­te­rul de Finanţe, iar pentru 2014 antre­pre­noarea estimează venituri finale duble.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.12.2014

 
Cuvinte cheie:
Yourway Counseling
, Mihaela Feodorof
, copii
, descoperire
, gradinita
, teste
, parinti
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide