ZF 24

Cum ar trebui să arate un CV bine făcut şi care sunt cele mai frecvente greşeli ale candidaţilor

25.08.2014, 16:00 12834

Ziarul Financiar vă prezintă unele dintre cele mai importante momente din al doilea sezon al emisiunii ZF Live, difuzată pe Internet de luni până vineri, de la ora 12:00 la 13:00. Al doilea sezon al emisiunii s-a încheiat pe data de 18 iulie, urmând să fie reluat din toamnă. Vedeţi aici înregistrările emisiunilor de la ZF Live.

Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac candidaţii cu experienţă atunci când ies pe piaţă în căutarea unui alt loc de muncă este faptul că nu ştiu să-şi cuantifice şi să explice în CV impactul pe care l-au avut în companie, rezul­ta­tele concrete fiind unele dintre cele mai rele­vante secţiuni la care se uită un anga­­jator.
 
„Am adesea discuţii cu persoane la nivel senior sau middle management care au petrecut 10-15 ani într-o com­pa­nie, nu au ieşit niciodată în piaţă, nu au lucrat la CV şi nu reuşesc să se privească din exterior şi să înţeleagă ce impact au avut, să-şi cuantifice rezul­ta­tele, totul li se pare normal. Trebuie să poţi să ex­plici cuiva care nu face parte din in­dus­tria ta, să-i traduci practic realizările tale şi să-l faci să înţeleagă cum ai putea să con­tribui în compania care a scos la con­curs postul pentru care candidezi”, a spus Cătălina Bilan, career service lead în cadrul firmei Career Advisor, pre­zen­tă la emisiunea ZF Live de marţi, 15 aprilie.
 
De asemenea, ea a mai sugerat ca toate informaţiile care recomandă un can­didat pentru un job să fie concen­trate în prima jumătate a CV-ului.
 
„Prima jumătate de pagină din CV e cea mai importantă, e centrul vizual. Aici vorbim de ariile de expertiză, acele abilităţi acumulate în timp şi care sunt relevante pentru jobul vizat. Ariile de expertiză trebuie descrise explicând proiectele în care a avut impact şi rezul­tatele concrete pe care le-a obţinut”, a explicat specialistul în HR.
 
În cazul studenţilor fără experienţă într-o companie, Bilan spune că sunt importante trecerea stagiilor de practică şi a proiectelor academice sau extra­curricu­lare, ca dovadă a iniţia­tivei, lucru apreciat de angajatori.
 
„Zona de experienţă profesională trebuie prezentată în ordine invers cro­no­logică. Aici se face un scurt rezumat al responsabilităţilor postului, nu în­şiruim toate responsabilităţile din job des­crip­tion, alegem 3- 4 cele mai rele­vante după care continuăm cu rezul­ta­tele concrete pe care le-am obţinut în proiecte”, a explicat reprezentantul Career Advisor.
 
Ce a mai spus Cătălina Bilan:
 
n Orice angajator e interesat ce re­zul­­tate poate să-i aducă candidatul care se prezintă pentru un post vacant. Într-un CV candidaţii trebuie să pre­zinte re­zul­tatele pe care le-au obţinut în pos­turile anterioare şi care sunt rele­vante pentru postul pentru care aplică.
 
n Titlul trebuie să fie numele şi pre­nu­mele, nu curriculum vitae după care oamenii au obiceiul să scrie un obiec­tiv pro­fesional care nu e altceva decât o frază goală de conţinut copiată dintr-un CV în altul sau de pe internet.
 
n Obiectivul profesional trebuie să fie reprezentat de titlul jobului pe care îl vizezi cu titulatura lui cel mai des regă­sită în piaţă. Asta îi face munca recruite­ru­lui mai uşoară pentru că ştie în ce categorie să clasifice CV-ul.
 
n Grija foarte mare a candidaţilor este să nu ofere informaţii confidenţiale în CV. O soluţie este să nu prezentăm ci­fre în valoare absolută, ci valori rela­tive. Am redus costurile cu x% peste targetul pe care l-am avut.
 
n Un CV ar trebui să aibă maximum două pa­gini, e mai eficient.
 
n Nu recomandăm CV-ul european pen­tru că nu utilizează spaţiul eficient şi nu scoate în evidenţă în prima jumătate de pagină experienţa relevantă a candi­datului.
 
n Trebuie să oglindim cerinţele angajatorului în CV-ul transmis.
 
n Angajatorii caută oameni cu ex­pe­rienţă „copy-paste” cu postul vacant pentru că vor să evite riscurile neadap­tării candidatului şi pentru a reduce tim­pul de învăţare.
 
n Este responsabilitatea fiecărui manager din business să îşi recruteze oa­menii cu care va lucra, să le evalueze per­formanţa, să îi dezvolte.
 
n HR este gardianul proceselor şi pro­ce­durilor şi are rol de consilier pen­tru managerul angajator care trebuie să ştie cum să-şi selecteze şi evalueze şi dezvolte oamenii şi are respon­sa­bili­tatea finală.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO