ZF 24

Cum arată economia din Argeş, „capitala“ exportului românesc, judeţul cu un PIB per capita de 7.450 de euro, cu 9% peste medie

Cum arată economia din Argeş, „capitala“ exportului...

Autor: Dana Ciriperu

11.02.2014, 00:07 5202

Ziarul Financiar continuă proiectul editorial „Economia judeţelor la raport“, prin care aduce în prim-plan starea economiei la nivel judeţean. Cine sunt cei mai mari angajatori din fiecare judeţ, care sunt cele mai mari companii în funcţie de cifra de afaceri, cine sunt cei mai puternici investitori străini din fiecare judeţ sunt doar o parte din informaţiile pe care cititorii ZF le vor regăsi la această rubrică. Astăzi vom prezenta în detaliu principalii indicatori economici ai judeţului Argeş, care are o populaţie de peste 600.000 de locuitori şi un PIB per capita de 7.450 de euro, cu 9% mai mare faţă de media naţională.

„Am făcut pasul în România pentru a livra pentru Dacia“, spune un furnizor al uzinei de la Mioveni, dar declaraţia poate fi multiplicată de cel puţin 40 de ori, economia judeţului Argeş fiind dependentă de producţia fabricii Dacia, com­pania care se află în ultimii ani pe primul loc în topul celor mai mari exportatori români.

În judeţul Argeş sunt 40 de com­panii, furnizori de piese pentru vehiculele Dacia produse la Mioveni, iar numărul de angajaţi ai acestora depăşeşte 10.000 de persoane. Lor li se adaugă alţi 148  de furnizori de produse şi servicii pentru Dacia, după cum spun repre­zentanţii direcţiei de comunicare a Renault România. Din cele mai mari 20 de companii din judeţ, 12 lucrează în auto sau în industria componentelor auto şi se numără printre furnizorii Dacia.

Şi pentru prefectura Argeş, fabrica de la Mioveni este un subiect urmărit în fiecare zi.

„Sunt 13.719 oameni care lucrează la Dacia şi alte zeci de mii care depind de ei“, spun reprezentanţii prefecturii Argeş, care admit că grupul francez Renault reprezintă o prezenţă cheie în economia judeţului şi afirmă că pentru constructorul auto, dar şi pentru întregul judeţ realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu „este vitală“. Pe poarta fabricii de la Mioveni intră peste 1.900 de camioane cu materie primă şi piese în fiecare săptămână, iar alte 550 de camioane încărcate cu vehicule pleacă din fabrică în acelaşi interval. Cele mai multe tranzitează Valea Oltului, una dintre cele mai circulate rute din România care urma să „beneficieze“ de alternativa unei autostrăzi între Piteşti şi Sibiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO