ZF 24

Cum arată noul sediu din Bucureşti al companiei care produce jocul Candy Crush. GALERIE FOTO

Cum arată noul sediu din Bucureşti al dezvoltatorului jocurilor Candy Crush

Cum arată noul sediu din Bucureşti al dezvoltatorului jocurilor Candy Crush

Autor: Corina Mirea

24.06.2014, 17:09 7275

Zone de relaxare amenajate cu trunchiuri de copaci, nori plutitori şi leagăne, căsuţe din lemn pentru discuţii, săli de şedinţe cu table de scris în loc de pereţi sau alei decorate cu pietriş şi copaci în mărime naturală construiţi din lemn şi polistiren sunt câteva dintre elementele amenajate sub forma unui mic oraş în care studioul din Bucureşti al producătorului suedez de jocuri King, cunoscut în special pentru jocurile Candy Crush, s-a mutat în primăvara acestui an.

Noul birou al dezvoltatorului de jocuri pentru Facebook şi telefoane mobile are circa 1.700 de metri pătraţi şi este amplasat la unul dintre etajele superioare ale clădirii Opera Center din zona Eroilor. Primii paşi ai amenajării spaţiului au avut loc în luna februarie, iar la finalul lunii aprilie cei aproximativ 70 de angajaţi pe careKing îi avea în România atunci s-au mutat în noul birou.

Pentru a transforma spaţiul filiala King din Bucureşti a alocat un buget de câteva sute de mii de euro, potrivit lui Mihai Sfrijan, director al biroului local, care precizează că în următorii trei ani sediul va ajunge să numere 130 de angajaţi (cu peste 40% mai mulţi ca în prezent). Prin urmare, nici spaţiul închiriat nu va fi schimbat cu un nou sediu mai devreme de trei ani.

Aproape toate obiectele folosite pentru crearea “oraşului“ King, construit astfel încât să semene cu unul din jocurile dezvoltate de biroul din Bucureşti al firmei suedeze, au fost făcute la comandă, în mare parte, cu materiale importate, potrivit Anei-Maria Voinescu, arhitectul care s-a ocupat de amenajarea noului sediu. În prezent, acesta este compus din cinci “căsuţe pentru discuţii”, şase săli de şedinţă, o bibliotecă, o bucătărie, un spaţiu de joacă şi trei zone de relaxare.

“Câteva sute de mii de euro pentru un spaţiu de birouri poate părea mult, dar este o investiţie pe termen de cel puţin trei ani care ne ajută să recrutăm mai mult, să avem o imagine a companiei mai bună şi ajută, în primul rând, la o productivitate mai bună a angajaţilor, care se simt bine la locul de muncă. Cred că am făcut o investiţie foarte bună, în condiţiile în care sunt companii care aruncă mulţi bani pe birouri care seamănă foarte bine între ele şi care nu le diferenţiază în vreun fel”, explică Mihai Sfrijan.

King Digital Entertainment, compania-mamă, înregistrată la Dublin şi listată pe bursă în luna martie a acestui an, cu afaceri la nivel global de peste 600 de mil. dolari, a deschis birou la Bucureşti în 2011 şi operează de anul trecut pe piaţa locală prin firma King Games Studio. Biroul din România a ajuns la afaceri de peste 900.000 de euro anul trecut, primul în care şi-a depus bilanţul contabil, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Angajaţii din Bu­cu­reşti ai firmei au dezvoltat de-a lungul timpului jocuri precum Bubble Witch Saga, Candy Crush Saga sau Gospo’s Great Adventure.

Grupul suedez King mai are studiouri şi în Barcelona, Berlin, Lon­dra, Malmo şi Stockholm şi birouri în San Francisco, Malta şi Coreea. Printre cei mai mari producători de jocuri de pe plan local se numără Gameloft, Electronic Arts (EA) sau Ubisoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO