Cum poţi ajunge să ai vânzări de câteva milioane de dolari pe cea mai mare platformă de e-commerce din lume

miercuri, 12:01 Autor: Ioana Nita

Alex Hudiţan, unul din cei doi fondatori ai Amazon SetUP: Din prima lună am depăşit 3.000 dolari profit, în a doua lună am rămas fără stoc, iar apoi profitul a crescut la 8.000 dolari şi 15.000 dolari pe lună.

În prezent, din grupul numit „Amazonienii” – comunitatea românilor care vând online produse pe Amazon – fac parte în total 2.400 persoane.

Alex Hudiţan, alături de Claudiu Stănculescu au pornit anul trecut proiectul Amazon SetUP prin intermediul căruia românii pot învăţa cum să îşi creeze propriul brand şi să îşi vândă produsele pe platforma americană Amazon, cel mai mare retailer online din lume.

Din iunie anul trecut şi până în prezent, circa 1.700 de oameni au urmat cursul Amazon SetUP.

„Am început în iunie anul trecut şi atunci am avut 110 persoane înscrise. La a doua ediţie au fost 170 de oameni, apoi 450, iar acum la cea de-a patra ediţie numărul de înscrieri a ajuns la peste 1.000”, a declarat Alex Hudiţan, unul din cei doi fondatori ai Amazon SetUP.

Cursul durează 14 săptămâni şi costă 1.500 dolari sau 1.950 dolari plătiţi în trei rate, acesta desfăşurându-se exclusiv online.

„Scopul este ca la finalul celor 14 săp­tămâni să ai produsul pregătit pentru a-l lansa pe Amazon”, a punctat el.

În cadrul cursului, cei care vor să îşi înceapă o afacere pe Amazon învaţă cum trebuie să îşi aleagă produsul pe care vor să îl comercializeze, furnizorii şi să îl promoveze.

„Ideal este să alegi produse de dimensiuni mici cu preţuri de până în 20 dolari pe care le cumpără toată lumea. Trebuie să analizezi piaţa respectivă şi apoi să vezi cu ce poţi veni tu în plus. Apoi, trebuie să îţi găseşti un furnizor, cel mai convenabil din China”, a explicat Hudiţan.

Din prima ediţie, desfăşurată în iunie anul trecut, 60 de persoane din cele 110 înscrise în total şi-au lansat produsele pe Amazon. Majoritatea comercializează produse pentru copii, animale de companie sau pentru grădină.

Pentru a putea vinde produse pe Amazon, comercianţii trebuie să se înregistreze mai întâi ca „vânzători” pe platforma americană, taxa pentru a fi „professional seller” fiind de 40 dolari pe lună. La aceasta se adaugă un comision de 15% din fiecare vânzare realizată şi încă 15% comisionul de „e-fullfilment”, dacă optezi ca Amazon să se ocupe de întreaga parte de logistică - de la împachetare şi până la expedierea coletului. 

„Piaţa s-a aglomerat, este mai dificil decât acum trei ani când am început eu, dar se poate. Avem sute de oameni care au trecut prin curs şi sunt mulţumiţi de banii pe care îi produc.“

Sunt unii care renunţă - circa 30% din cei care se înscriu, şi alţii care nu, dar care îşi listează produsele după mai mult timp de la finalizarea cursului. Eu aş recomanda ca la început să facă acest proiect part-time”, a menţionat Hudiţan. El şi-a lansat primul produs pe platforma Amazon în 2014, iar acum vinde echipamente sportive de circa un milion de euro pe an.  La început, a investit aproape 3.000 de dolari cu care a cumpărat primul stoc de produse şi cu care a acoperit restul cheltuielilor iniţiale cu poze ale produselor şi partea de promovare.

„Din prima lună am depăşit 3.000 dolari profit, în a doua lună am rămas fără stoc, iar apoi profitul a crescut la 8.000 dolari şi 15.000 dolari pe lună.”

În prezent, din grupul numit „Amazonienii” – comunitatea românilor care vând  online produse pe Amazon, fac parte în total 2.400 persoane.  La nivelul pieţei din SUA acum există circa 4 milioane de comercianţi înscrişi ca vânzători pe Amazon.com. La început, majoritatea comercianţilor se listează pe platforma retailerului dedicată pieţei americane, iar ulterior se pot extinde pe piaţa europeană sau asiatică.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.10.2017

 
Cuvinte cheie:
crestere
, platforma
, ecommerce
, vanzari
, amazon
, produse
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide