ZF 24

Cum se vede Bucureştiul din autobuzul supraetajat: Ce cred turiştii străini şi românii despre turul Capitalei în double-decker

Cum se vede Bucureştiul din autobuzul supraetajat: Ce...

Autor: Irina Tacu

26.08.2014, 14:17 3494

Un tur al Bucureştiului cu autobuzul „double-decker” ar putea să fie exact ce îţi trebuie ca să te reîndrăgosteşti de Capitală.

Staţia RATB Piaţa Presei Libere, „la capătul lui 41”, nu pare să fie cel mai bun loc de aşteptare din Bucureşti. Duminica autobuzele şi tramvaiele ajung greu şi pleacă la fel de greu. Dacă nu eşti destul de norocos să găseşti o bancă liberă la umbră – şi pe la 12-1 nu prea e niciuna – nu îţi rămâne de făcut decât să te aşezi pe un gard lângă şoferii de maxi-taxi care îşi aşteaptă clienţii spre Corbeanca, Snagov sau Periş. E cald. Pe una dintre puţinele bănci ferite de soare doarme un om al străzii. Îmbrăcat doar cu o pereche de pantaloni de trening scurţi, uzaţi, stă întins pe o parte, sprijinindu-şi capul pe o cârpă albă. O sută de metri mai în dreapta, priveliştea se schimbă. Roşu, strălucitor şi silenţios, lângă linia de tramvai opreşte un autobuz Bucharest City Tour.

Nu se urcă foarte multe persoane la Piaţa Presei, staţia de pornire. Judecând după numărul celor care se iţesc la etaj, ai putea crede că autobuzul cu 77 de locuri se plimbă mai mult gol pe străzile Bucureştiului. Dar majoritatea călătorilor urcă la bord pe drum, la una dintre cele 14 staţii ale traseului. Înăuntru plătesc 25 de lei şi primesc un card de călătorie valabil pentru 24 de ore, o pereche de căşti conectate la un player cu ghidul audio şi două pliante, destul de asemănătoare, cu harta traseului, principalele obiective din Bucureşti şi sugestii de restaurante şi hoteluri. „Museum of the Romanian Peasant”, „The National Military Club”, „Palace of The Parliament” şi „Romanian Goverment” (sic!) sunt câteva dintre obiectivele evidenţiate pe hartă. Te bagi în joc. Pentru cele 50 de minute cât durează un tur complet (se poate sta şi mai mult, şi mai puţin), eşti turist în Capitală. Şi este foarte probabil să îţi şi placă.

„Mira que edificio bonito!” („Uite ce clădire frumoasă!”), exclamă un spaniol, după care arată spre Palatul CEC şi scoate aparatul de fotografiat. Doi germani solizi aşezaţi mai în spate, îmbrăcaţi în negru, se aud din când în când repetând unul către altul nume de magazine, firme şi reclame care le ies în cale: „Prada”. „Burberry”. „Sex Shop”.

Citiţi articolul integral şi urmăriţi filmuleţul de prezentare pe www.mediafax.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO