ZF 24

Cum va arata Bucurestiul la sfarsitul anului 2012?

Cum va arata Bucurestiul la sfarsitul anului 2012?
26.12.2009, 09:47 201

Madalin Dumitru, care ocupa de peste un an pozitia de directorgeneral al Directiei de Infrastructura din Capitala, spune ca inurmatorii trei ani traficul din Bucuresti va fi mai usor pentru cavor fi finalizate lucrarile la peste 10 pasaje si strapungeri, carevor inchide inelul central.

Printre acestea se numara pasajele Doamna Ghica- BulevardulChisinau, Andronache - {tefanesti si Pasajul Petricani, precum sistrapungerile Liviu Rebreanu- 1 Decembrie, 1 Mai - Drumul Sarii,Ghencea- Domnesti, Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu,Buzesti-Berzei-Uranus si strapungerile catre autostrazile A1 siA2.

"Studiile de urbanism arata ca daca este realizat un inel detrafic in jurul zonei centrale, care va muta traficul de pe radiale(care pleaca din centru ca niste raze n.r.), se va circula mai usorin Capitala", afirma Dumitru.

Pentru a realiza acest obiectiv oficialul spune ca este nevoiede un buget anual de 800 mil. lei (circa 190 mil. euro), la cares-ar adauga fondurile externe atrase, si de mai multi angajati caresa controleze activitatea de pe santiere.

Dumitru, care inainte sa ocupe aceasta functie a detinut douacompanii in domeniul constructiilor si nu a mai lucrat inadministratie, vrea sa inceapa proiectele de infrastructura numaidupa ce sunt realizate exproprierile. De exemplu pentru proiecteleNicolae Grigorescu- Splai Dudescu si strapungerile catreautostrazile A1 si A2, castigatorii au fost anuntati inca de anultrecut, insa lucrarile inca nu au inceput, pentru ca n-au fostexpropriate terenurile. El nu a precizat la ce valoare totala s-arridica investitiile in infrastructura pe care le are in planPrimaria Capitalei pentru urmatorii trei ani.

"Pana acum am cheltuit doar 500 de milioane de lei din totalulde 800 de milioane de lei pentru anul 2009 pentru ca au mers greoiprocedurile de achizitii, din cauza numeroaselor contestatii depusede cei care au pierdut licitatiile, aceasta fiind o practica destulde frecventa in ultimii ani", explica Dumitru.

Totusi, cum explica faptul ca anul acesta lucrurile s-au miscatgreoi in derularea lucrarilor de infrastructura? "De la ideea unuiproiect la inceperea lucrarilor de constructie este nevoie de celputin un an, daca sunt respectati toti pasii - studiul defezabilitate, parametrii tehnico-economici, obtinerea finantarii,atribuirea contractului si proiectare si executie. In plus, toateaproiectele pe care le-am preluat cand am venit la primarie eraublocate, fie de procesul de exproprieri, fie de contestatii",sustine Dumitru.

El afirma ca ar avea nevoie de circa 500 de angajati la directiade infrastructura pentru a acoperi toate problemele care trebuierezolvate, fata de cei 200 care sunt in prezent. "Spre exemplu, ladirectia de utilitati sunt doar 18 salariati, care trebuie sa facafoarte multe verificari, si am avea nevoie de cel putin 60 depersoane pentru a acoperi tot Bucurestiul".

Peste 100 de strazi vor fi reabilitate

Anul viitor vor fi in proces de reabilitare peste 100 de strazi,dintre care 76 din zonele Progresul, Andronache, Ion Creanga siAparatorii Patriei, sunt deja in stadii avansate de licitare sau deincepere a lucrarilor de constructie, urmand ca anul sa fielicitate alte 28 de strazi in mai multe pachete. "Nu mai vrem saorganizam licitatii pentru pachete de multe strazi, cum s-au datpana acum, din care constructorul traia linistit ani de zile, civor fi mai putine, pentru ca lucrarile sa se termine mai repede",spune Dumitru.

Pentru a descongestiona traficul din Capitala, Dumitru vrea sapropuna Consiliului General al Capitalei sa se interzica parcareape principalele bulevarde intre orele 7 dimineata si 7 seara. Inplus, masinile care nu au Inspectia Tehnica Periodica (ITP)valabila sau nu sunt inmatriculate, ar putea fi interzise inBucuresti -prin aceasta masura ar putea fi create mii de locuri deparcare, prin eliminarea masinilor abandonate.

Ce planuri are Madalin Dumitru pentru urmatorii treiani

* Interzicerea parcarii pe principalele bulevarde intre orele 7dimineata si 7 seara, pentru a fluidiza traficul.
* Toate masinile care nu au Inspectia Tehnica Periodica (ITP)valabil sau nu sunt inmatriculate, vor fi interzise in Bucuresti-prin aceasta masura ar putea fi create mii de locuri de parcare,prin eliminarea masinilor abandonate.
* Introducerea sennsurilor unice pe strazile secundare.
* Realizarea marilor penetratii, precum Liviu Rebreanu- 1Decembrie, 1 Mai - Drumul Sarii, Doamna Ghica - Colentina,Buzesti-Berzei-Uranus si strapungerile catre autostrazile A1 siA2.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO