ZF 24

Cumpărăturile online au început să îngroape retailerii tradiţionali: Retailerul britanic Debenhams s-a prăbuşit pe bursă cu 24% după fiascoul la vânzările de sărbători

Cumpărăturile online au început să îngroape...

Autor: Ştefan Stan

04.01.2018, 13:02 260

Retailerul britanic Debenhams s-a prăbuşit pe bursă cu cea mai mare valore de până acum, după ce vânzările de sărbători au scăzut puternic,pe fondul tranziţiei britanicilor spre cumpărăturile online, scrie Bloomberg.

Acţiunile au scăzut cu până la 24% după ce compania a anunţat că profitul pe întreg anul trecut va fi sub aşteptări. Vânăzrile din T4 au scăzut cu 1,3%, ajungând la cea mai mare scădere de după reducerile de Crăciun.

”Piaţa este pusă în faţa unor provocări extrem de ridicate, iar pentru a rămâne competitivi, a trebuit să răspundem clienţilor cu promoţii, în special la anumite categorii de produse sezoniere, ceea ce ne-a afectat profiturile”, a spus Sergio Bucher, CEO al companiei.

Avertismentele legate de profituri pe scena de retail tradiţional din Marea Britanie i-au făcut pe investitori să îşi piardă speranţele. Marţi, rivalul Marks & Spencer a scăzut cu 3,3% pe bursă.

Debenhams este exemplul perfect de retailer care se luptă cu deprecierea valutei şi cu Brexitul, dar şi cu scăderea puternică a comerţului tradiţional din magazinele fizice, în condiţiile în care mulţi clienţi aleg să îşi facă cumpărăturile online. Spre exemplu, reţeaua Next generează peste 40% din venituri din cumpărăturile online, faţă de 15% cât face Debenhams.

Reteailerul Debenhams a fost prezent şi pe piaţa locală, însă retailerul în august anul trecut a închis ultimul magazin din România, operat de compania Fashion Retail Two, care a francizat Debenhams pe piaţa locală. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO