ZF 24

Dacia are 25% din piaţa auto de peste Prut după ani de dominaţie rusească. Ce maşini sunt într-o ţară cu un PIB puţin mai mare decât afacerile Petrom

Dacia are 25% din piaţa auto de peste Prut după ani de...

Autor: Bogdan Alecu

05.09.2013, 00:07 615

Importurile masive de autotu­ris­me second-hand, înmatricularea ma­şinilor în alte state pentru a evita taxele, dar şi scăderea vân­ză­rilor sunt şi în Republica Mol­dova principalele probleme cu care se con­fruntă dealerii auto.

În primele şase luni ale acestui an vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 1% peste Prut, la 2.256 de maşini, po­tri­vit datelor jucătorilor din piaţă, ceea ce anunţă în acest an vânzări de circa

4.500 - 5.000 de unităţi. Spre comparaţie, în pri­mul semestru în România s-au vândut aproape 29.000 de maşini. Astfel, vân­zările de maşini noi din Rep. Moldova pot fi comparate cu cele dintr-o lună din România, chiar şi în condiţiile în care piaţa locală a cunoscut un declin de aproape 80% în ultimii şase ani. Di­fe­ren­ţa vine în contextul în care Rep. Mol­do­va are o populaţie de circa 3,8 mil. lo­cui­tori, iar România de 20,1 mil. lo­cuitori. Aşa cum şi în România peste 80% din ma­şinile vândute provin din impor­turi se­cond-hand, procentele urcă la 85% peste Prut.

„Moldovenii optează tot mai puţin pentru maşinile noi, în special după ce gu­vernanţii au permis din ianuarie 2013 im­portul automobilelor cu o vârstă de până la 10 ani. Această decizie a scăzut foarte mult numărul maşinilor noi im­por­tate în ţară, iar astfel cota acestora nu trece în prezent de 15 %. Dealerii se luptă la greu pentru fiecare client, oferă dis­counturi generoase şi o garanţie mai mare ca de obicei. Unii importatori deja vând maşinile din stoc sub preţul oferit de producător“, a declarat Constantin Miha­lachi, realizator al emisiunii Auto­Stra­da difuzată pe postul Publika TV şi analist al pieţei auto din Rep. Moldova. El a subliniat că în cazul în care gu­ver­nan­ţii din Rep. Moldova nu vor lua mă­suri, s-ar putea ca piaţa de maşini noi să dis­pară din Moldova, iar piaţa să fie inva­dată tot mai mult de ve­hicule vechi din Europa, care poluează mediul înconju­ră­tor, sunt mai puţin sigure, dar mai peri­cu­loase pentru par­ti­ci­panţii la trafic. În prima jumătate a acestui an în Moldova importurile de ma­şini la mâna a doua au crescut cu peste 40%, avans susţinut de faptul că în 2013 moldovenii au avut posibilitatea de a înmatricula maşini mai vechi de şapte ani, dar până în 10 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO