Dacia: Este o nebunie să faci autostradă pe Valea Prahovei şi nu pe Valea Oltului

4 dec 2013 Autori: Bogdan Alecu , Andreea Neferu

Guvernul anunţă că amână cu aproape 10 ani construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructură pentru industria şi exporturile locale, şi alege construcţia unei autostrăzi „de weekend“.  

Surse oficiale din cadrul celui mai mare exportator român afirmă că decizia de a demara pro­iec­tul autostrăzii Co­mar­nic-Braşov şi de a amâna cu aproa­pe zece ani construcţia celei dintre Piteşti şi Sibiu afectează competiti­vi­tatea eco­no­mică a României şi trans­mite un semnal ne­gativ investitorilor.

„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Pro­misiu­nea făcută astăzi (ieri - n. red.) în Parlament cu privire la autostrada Pi­teşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.

Ştirile ZILEI pe zf.ro

Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.

„Când vorbim de Sibiu-Piteşti discutăm de un masterplan validat de UE. Discutăm de o soluţie cu finanţare 85%. Sunt studii făcute de fluxul de trafic pe cele două trasee. Sunt zilnic 50.000 de vehicule care tranzitează Va­lea Oltului şi 22.000 de vehicule pe Va­lea Prahovei. Se pot compara cele două valori? În plus, pe Valea Oltului sunt transporturile care susţin economia şi exporturile Româ­niei, în timp ce pe partea cealaltă sunt autoturisme care merg în vacanţă“, au spus sursele citate.

După ce în ultimele luni o serie de politicieni, printre care ministrul marilor proiecte de infrastructură Dan Şova, dar şi ministrul dezvoltării regionale Liviu Dragnea au spus că preferă construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov-Ploieşti în detrimentul Sibiu-Piteşti, ieri guvernul a transmis, în mod oficial, că autostrada peste munţi Sibiu-Piteşti este un proiect pe care îl vede construit până în 2022. În schimb, guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire. Mai mult, guvernul vorbeşte acum despre o autostradă Piteşti-Râmnicu Vâlcea, ce ar urma să fie gata până în 2018, fiind finanţată din fonduri de coeziune şi din instrumentul Con­necting Europe Facility, puse la dispoziţie de Uniunea Europeană.

Porţiunea Sibiu-Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la capitolul „priorităţi până în 2022“, ceea ce înseamnă că autostrada peste munţi care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltu­lui, considerată una dintre cele mai aglomerate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un deceniu.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.12.2013

 

 

 

 

 
Cuvinte cheie:
autostrada
, dacia
, valea prahovei
, constructie
, pitesti
, sibiu
, autostrazi
, infrastructura
, industrie

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide