ZF 24

Dan Şova anunţă pe blogul său un nou termen pentru autostrada Sibiu-Piteşti: lucrările încep în 2017

Dan Şova anunţă pe blogul său un nou termen pentru...

Autor: Andreea Neferu

20.03.2014, 11:58 2062

Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, una dintre cele mai aşteptate şosele, care ar urma să decongestioneze traficul pe Valea Oltului, va începe la 1 ianuarie 2017, susţine ministrul transporturilor Dan Şova, într-o postare pe blogul său.

“(...) Autostrada Piteşti-Sibiu se construieşte (...). Licitaţia pentru studiul de fezabilitate durează maxim 6 luni, conform normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni. Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 de luni şi are alocaţi 28 mil. euro de la Comsia Europeană. După finalizarea studiului de fezabilitate, în maxim 6 luni vom licita construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii”, spune Şova.

Acesta este cel de-al doilea termen pe care ministrul transporturilor îl anunţă în mai puţin de o lună pentru începerea construcţiei autostrăzii Sibiu-Piteşti, după ce la începutul lunii martie afirma, tot pe blogul său, că lucrările vor începe în 24 de luni, adică practic în prima parte a anului 2016.

Infografice ZF Corporate: infrastructura din România

În urmă cu doar trei luni, guvernul prezenta o hartă cu priorităţile de autostrăzi pentru anii următori, în care arăta că autostrada Sibiu-Piteşti nu mai este o prioritate pe termen scurt, urmând a fi finalizată abia în 2023.  În schimb, guvernul îşi planificase să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nă¬dlac şi Constanţa, dar care nu va ajunge şi pe ruta Sibiu-Piteşti, aşa cum era stabilit iniţial, ci pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti. Acum Şova susţine că strategia prezentată de guvern în urmă cu trei luni reprezintă “un obiectiv de voinţă politică”.

“Într-un cadru mai larg, Strategia România 100 în domeniul autostrăzilor (prezentată de guvern acum trei luni – n.red.) reprezintă o amplă manifestare a capacităţii de planificare şi de execuţie a guvernului şi, în acelaşi timp, un obiectiv de voinţă politică. Ea este mult mai mult decât o prezentare, ci conţine o serie de obiective de importanţă strategică, mai exact unirea prin autostrăzi a regiunilor istorice ale României şi conectarea principalelor centre urbane printr-o reţea rutieră de nivel european”, afirmă Şova. El susţine că această strategie de autostrăzi, prezentată de guvern, nu trebuie confundată cu Master Planul pe transporturi, care prezintă un plan strategic tehnic, nicidecum politic. “Prioritizarea proiectelor din cadrul acestuia (Master Planului – n.red.), fiind vorba aici nu doar de autostrăzi, se face în corelare cu politicile naţionale şi prin metodologia recomandată de Comisia Europeană”, potrivit lui Şova.

Afirmaţiile ministrului transporturilor vin în contextul în care premierul Victor Ponta are o întâlnire astăzi cu reprezentanţii grupului auto Dacia-Renault, care a cerut în mod constant construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti. Mai mult, la începutul lunii martie a avut loc un proitest de amploare la Mioveni, unde Dacia are fabrică, la care au participat 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar şi familii ale acestora, care au cerut printre altele şi construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Potrivit unui studiu de fezabilitate realizat acum câţiva ani, autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 116 kilometri, ar fi avut un cost estimat la 3,2 miliarde de euro. CNADNR a demarat procedurile de icitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate în  primăvara anului 2012, iar ulterior, în toamna aceluiaşi an, licitaţia, evaluată la puţin peste 14 milioane de euro, a fost anulată. Acum CNADNR a reluat licitaţia. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO