ZF 24

De ce a ajuns televiziunea prin satelit de la Romtelecom mai ieftina decat in 2006

19.02.2009, 15:11 169

Romtelecom, unul din cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a ajuns sa-si vanda in prezent serviciile de televiziune prin satelit \ Dolce la preturi cu 30% mai mici decat cele de la data lansarii, in noiembrie 2006, pentru clientii sai pe telefonia fixa.

Astfel, tariful pentru cel mai ieftin abonament a scazut de la 3,9 euro pe luna in 2006 la 2,7 euro in prezent, fiind astfel unul din cele mai ieftine planuri tarifare de pe piata.
Prin aceasta strategie agresiva de preturi, Romtelecom are un dublu obiectiv. Primul dintre ele este acela de a convinge cat mai multi clienti care folosesc doar telefonia fixa de la

Romtelecom sa contracteze si serviciile Dolce. Orice client al serviciilor de voce al Romtelecom care cumpara si Dolce isi va mentine si telefonul fix in casa pentru inca doi ani - pentru a avea acces la tariful redus pentru Dolce.
Romtelecom a pierdut din 2004 peste 1,3 milioane de clienti pe telefonia fixa si a reusit cu greu sa stabilizeze baza de clienti in jurul a trei milioane de utilizatori. Compania a anuntat anterior ca nu vrea sa scada puternic sub aceasta cifra de clienti pe telefonia fixa, considerata “linia de aparare a Romtelcom”, astfel ca promotiile lansate acum de operator se inscriu in aceasta strategie.

Romtelecom are de infruntat o competitie dura pe piata, unul din cei mai agresivi jucatori fiind RCS&RDS, care a ajuns la peste 1,1 milioane de utilizatori pe telefonia fixa oferind gratuit acest serviciu clientilor sai pe cablul TV.
Un alt obiectiv al Romtelecom, prin reducerea drastica a preturilor pentru Dolce, este acela de a recastiga clientii pierduti in favoarea altor operatori.

De asemenea, Romtelecom arata prin aceasta promotie si ce diferente exista in perioade de criza intre companiile care au actionari puternici si cele care se bazeaza pe imprumuturi pentru a-si finanta activitatea.

Romtelecom, care are in spate grupurile OTE si Deutsche Telekom, nu numai ca a redus preturile pentru Dolce dar continua sa nu perceapa taxe de instalare sau activare pentru televiziunea prin satelit (DTH) - un lux pe care nu si-l mai pot permite toti cei cinci jucatori de pe piata DTH.
Un exemplu semnificativ este cel al liderului de pe piata DTH, RCS&RDS, care acum cere 250 de lei de la clientii care vor sa instaleze serviciul de televiziune prin satelit Digi TV, dupa ce anterior compania nu percepea aceasta taxa. RCS&RDS, singurul operator major de pe piata locala telecom care nu are un grup telecom in spate, si-a finantat pana acum extinderea prin imprumuturi in “cascada”. Ultimul imprumut luat de compania a avut o valoare de 500 mil. dolari.

Pe de alta parte, Romtelecom nu a adoptat o politica de preturi la fel de agresiv` pentru serviciul Dolce pentru potentialii clienti care nu au si telefon fix de la companie. Astfel, pretul celui mai ieftin abonament Dolce pentru utilizatorii care nu au telefon fix de la Romtelecom a crescut cu 60%, de la 5 euro in noiembrie 2006 la 7,99 in prezent. Totusi, clientii care se aboneaza pe doi ani la Dolce nu platesc taxa de instalare sau de activare. Aceasta strategie de preturi arata in mod clar ca obiectivul primordial al Romtelecom, pe langa extinderea pe televiziune si internet, este sa nu piarda clienti pe telefonie fixa si sa atraga si altii noi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO