Metro Cash&Carry România, compania care oprează 26 de magazine cu acelaşi nume şi şase Metro Punct, a terminat anul trecut cu afaceri de 1,07 mld. euro, în scădere cu peste 5% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mici decât în 2007, cel mai bun an pentru companie.
Astfel, businessul lanţului de magazine controlat de grupul german Metro şi de omul de afaceri român Ion Ţiriac a scăzut cu peste 650 mil. euro în perioada 2007-2013, iar reţeaua se află acum la un pas de a ieşi din clubul miliardarilor în euro, club în care a intrat în 2004. Metro Cash&Carry a intrat pe piaţa locală în 1996 şi a ocupat primul loc în topul celor mai importanţi jucători din comerţul local timp de 15 ani consecutivi, până în 2011, când reţeaua a fost depăşită de Kaufland. Acum germanii au mai coborât o poziţie, fiind depăşiţi şi de Carrefour.
WikiZF: Profilul companiei Metro Cash&Carry România
Spre deosebire de lanţurile de retail care se adresează clientului final, Metro Cash&Carry are clienţi micii comercianţi şi jucătorii din HoReCa. Numărul acestora a scăzut puternic în ultimii ani din cauza crizei şi a expansiunii agresive a lanţurilor de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- detalii despre dezvoltarea afacerii Metro în România
- evoluţia veniturilor şi a profitului din 2008 în prezent