ZF 24

Doi antreprenori au investit 60.000 de euro într-o prăjitorie de cafea în centrul Capitalei

Un kilogram de cafea costă între 35 şi 55 de lei

Un kilogram de cafea costă între 35 şi 55 de lei

Autor: Corina Mirea

20.09.2014, 14:21 3453

Adrian Simion şi Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj şi a înfiinţat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei şcoli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro.

„În urmă cu un an, într-o perioadă în care eram mai liber, am început să citesc foarte mult despre cafea, chiar şi 12 ore. Am făcut vreo două luni asta şi mi-am dat seama că, deşi cunoşteam teoria cafelei foarte bine, aveam nevoie să o înţeleg practic, să îi înţeleg subtilităţile. Aşa am ajuns la Floriana şi de acolo a pornit ideea de a deschide o prăjitorie de cafea“, spune Adrian Simion.

Guido Coffee a început să „se instaleze“ în luna ferbuarie a acestui an, iar până în vară cei doi antreprenori au făcut cursuri cu specialişti străini din domeniu, chiar s-au pregătit şi la o prăjitorie de cafea din Grecia şi au testat zeci de sortimente de cafea premium la târguri de profil pentru a selecta pentru început patru sortimente pe care să le aducă în propria prăjitorie.

Cafeaua adusă de ei vine sub forma unor boabe verzi, tocmai din Brazilia, Etiopia, Costa Rica, Guatemala sau Kenia, prin intermediul unor distribuitori europeni. Odată ajunsă la Guido, aceasta este prăjită şi etichetată cu logo-ul prăjitoriei locale.

O pungă de 250 de grame de cafea costă între 35 şi 55 de lei şi este cumpărată în special de clienţi cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani, iar preţul unei cafele variază de la 7 lei, spre exemplu, până la puţin peste 10 lei.

Guido are două lini de business în prezent – o zonă unde clienţii pot lua cafea doar „on the go“ şi alta în care cei doi antreprenori organizează cursuri de preparare a cafelei, care costă între 250 de lei şi 700 de lei. De două ori pe săptămână ei ţin şi şedinţe de „cupping“ (degustare gratuită), marţea şi sâmbăta, la prânz. Este una dintre cele mai bune surse de a atrage noi clienţi, spune Floriana. Ea a studiat comunicare şi relaţii publice în Timişoara, unde a lucrat în timpul facultăţii ca barman. A venit în Bucureşti în urmă cu aproximativ patru ani la o competiţie de cafea şi de atunci a intrat în zona de specialitate a cafelei, de preparare a acesteia.

Adrian Simion şi Floriana Vlaicu încă nu se gândesc la extindere, dat fiind faptul că au trecut doar două luni de când Guido şi-a deschis „porţile“, însă nu exclud varianta deschiderii unei cafenele în termen de câţiva ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO