ZF 24

Doi antreprenori tată şi fiu au 500 de clienţi din toată ţara într-un magazin online cu cafea gourmet

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Mădălina Panaete

27.07.2014, 11:15 4074

Alexandru Mitran, 27 de ani, un tânăr din Mioveni (judeţul Argeş) care a lucrat mai mulţi ani în IT, împreună cu tatăl lui dezvoltă un magazin online cu cafea gourmet şi au în prezent peste 500 de clienţi din toată ţara.

Ideea afacerii Ecuator Café a pornit în urmă cu şase ani de la tatăl antre­pre­no­rului, care a avut ocazia de a gusta o ca­fea proaspăt prăjită şi a observat că gus­tul acesteia este diferit comparativ cu ca­feaua pe care o consuma în mod obişnuit. Şi-a cumpărat un pră­jitor de cafea, a acumulat informaţii şi ulterior a pornit afacerea.

„Fiind mulţumit de rezultatele obţinute cu prăjitorul de cafea a început să împartă cafeaua prăjită cu cei apropiaţi. La sugestia prietenilor a decis să facă nişte studii mult  mai aprofundate în domeniu. După ce a acumulat suficientă informaţie, a decis să deschidă un magazin online de cafea împreună cu mine“, spune Alexandru Mitran, proprietarul firmei Top Star Newprod, înfiinţată în anul 2013.

El spune că piaţa cafelei gourmet proaspăt prăjită din România este slab dezvoltată, mai ales în judeţul Argeş. De asemenea, tânărul a considerat că este mai bine să deschidă un magazin on­line unde să comer­cia­lizeze acest produs datorită co­sturilor mai mici.

Firma care dezvoltă magazinul Ecuator Café, care are cinci angajaţi, dispune de o hală unde se face prăjirea cafelei.

„Investiţia iniţială în această afacere a fost de 30.000 de euro, dar acum investim în medie 4.000 de euro pe lună pentru dez­voltare. Avem o hală unde prăjim cafeaua de­oarece din prăjire rezultă fum, iar aceste hale nu pot fi amplasate în oraş“.

Cafeaua verde este im­portată de la mai mulţi furnizori, iar înainte de a fi livrată clienţilor este prăjită în loturi mici.

Antreprenorul nu spu­ne ce vânzări are maga­zinul pe care îl deţine, însă afirmă că aşteaptă o creş­tere de 50% a încasărilor anul acesta comparativ cu anul trecut. De asemenea, magazinul are peste 500 de clienţi.

„Primii clienţi au fost din Piteşti, din cercul nostru de prieteni. Vestea s-a răspândit însă destul de repede, maga­zinul online a ajutat foarte mult, ajungând să avem cereri din toată ţara, numărând în prezent peste 500 de clienţi“, afirmă Alexandru Mitran.

Comenzile cele mai mari pentru cafea din magazinul online Ecuator Café vin din Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Cluj şi Craiova.

Cel mai ieftin kilogram de cafea în magazinul Ecuator Café costă 62 de lei ( de exemplu cafea din Brazilia sau India), dar preţul poate să ajungă la 550 de lei pentru un kilogram de cafea din Jamaica, potrivit datelor de pe magazinul online.

Antreprenorul speră ca în viitorul apropiat piaţa cafelei gourmet din România să ajungă la un nivel apropiat de cel din ţările europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO