Un start-up pe zi

Doi antreprenori, tată şi fiu, vând la Roma genţi din lemn fabricate în Argeş. Următoarele „ţinte“ sunt Viena, Basel şi Rotterdam

7 feb 2015 Autor: Mădălina Panaete

Florin Chelu, de profesie inginer, şi fiul său Răzvan Chelu, arhitect, au pornit anul trecut afacerea Lemnia, un mic atelier unde cei doi an­treprenori, îm­preună cu un ucenic, realizează genţi din lemn şi piele naturală, care sunt vândute atât pe piaţa locală, cât şi într-un magazin cu produse de design din Roma.

Florin Chelu, 56 de ani, a pus pe picioare la începutul lui ’90 un atelier de tâmplărie, care pro­duce uşi furniruite pentru interior, iar anul tre­cut a trans­for­mat pa­siunea şi experienţa de peste 20 de ani în lucrul cu lemnul într-o afacere de nişă.

„Totul a pornit la înce­putul anului 2014 în timpul unei excursii în Lisabona când am văzut într-un ma­ga­zin o geantă realizată din bucăţi de oglindă, iar în ea se oglindea raftul din lemn pe care era aşezată. Văzând fladerul lemnului (de­senul generat de fibra lemnului - n. red.) pe o geantă, ne-a venit ideea pentru Lemnia, ne-am întors acasă şi am început să lucrăm, iar după o lună am avut un prototip“, povesteşte Răzvan Chelu, 26 de ani, unul dintre cei doi fon­datori ai Lemnia, administrat de firma Green Travel Expert. Atelierul se află în Câmpulung Muscel, judeţul Argeş.

El spune că investiţia într-un astfel de atelier nu este deloc „neglijabilă“, însă faptul că aveau deja o bună parte din utilaje din businessul anterior i-a ajutat la început. „În restul de echipa­mente, materiale, website şi promovare am mai investit câteva mii de euro.“

Antreprenorul spune că în general majo­ritatea comenzilor pe care le pri­mesc sunt personalizate şi că, deşi este mai eficient să lucreze mai multe genţi în paralel, atunci când au de făcut o singură geantă lucrează între două şi trei zile. Pe site-ul atelierului Lemnia, preţul unei genţi variază între 239 de lei şi 279 de lei. „Toate operaţiunile nece­sită răbdare şi timp, însă cel mai dificil este să prelucrăm interiorul genţii şi să finisăm suprafaţa din lemn pentru a obţine un aspect impecabil.“

Pentru realizarea genţilor, cei doi antreprenori folosesc mai multe tipuri de lemn precum stejar, frasin sau fag. În prezent, cea mai mare pondere din vânzări se înregistrează în magazinul online, dar Lemnia are încheiate parteneriate cu magazine fizice. „Cel mai important parteneriat este cu reţeaua de librării Cărtureşti.“

Răzvan Chelu spune că lucrează deja la o colecţie nouă, pe care speră să o lanseze  în primăvară. El afirmă că au foarte multe idei şi schiţe care urmăresc acelaşi concept, deci provocarea este să reuşească să materializeze cât mai multe dintre acestea.

Totodată, cei doi antreprenori vor ca în acest an să vândă genţile la nivel internaţional.

„Ţinta pentru acest an este să vindem genţile pe mai multe pieţe, atât prin site-ul propriu, cât şi în magazine fizice. Din fericire tocmai am făcut pri­mul pas – am încheiat un parteneriat cu un magazin cu produse de design din Roma, şi avem discuţii care sperăm să se con­cretizeze cât mai curând, cu ma­ga­zine din Viena, Basel şi Rotter­dam“.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.02.2015

 
Cuvinte cheie:
start-up
, antreprenori
, atelier
, design
, Florin Chelu
, vanzare
, magazin
, arhitect
, genţi
, lemn
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide