ZF 24

Doi clujeni au luat fonduri de la stat pentru un magazin în care vând cadouri personalizate

Doi clujeni au luat fonduri de la stat pentru un magazin...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

26.10.2014, 12:28 2039

Carmen şi Sebastian Bogdan, doi soţi de 29 şi 34 de ani, au preluat în urmă cu şase ani o firmă de personalizări cadouri din Cluj-Napoca înfiinţată cu doar şapte luni în urmă şi au ajuns să aibă în prezent până la 100 de comenzi pe zi de căni sau tricouri personalizate.

„Nu ştiam nimic despre cum se conduce o firmă, dar în timp am învăţat“, povesteşte Carmen Bogdan, absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Economice din Cluj-Napoca, care a lucrat trei ani în domeniul cadourilor personalizate înainte de a intra în acest business.

Cei doi soţi care au plătit la acea vreme 30.000 de euro pentru a achiziţiona firma Cadoul Meu, însă anul trecut s-au hotărât să acceseze fonduri nerambursabile de la stat pentru dezvoltarea unei afaceri. Carmen Bogdan a luat decizia de a înfiinţa firma Caseni Colors SRL-D şi a primit 10.000 de euro de la stat pentru dezvoltarea afacerii cu cadouri.

„Am accesat anul trecut fonduri de la stat, dar birocraţia te cam limitează. Umbli două-trei luni, dar nu ştii dacă vei primi fonduri. (...) Este un proces foarte greu, trebuie fie să cunoşti domeniul sau să ai un consultant bun. Am dat 2.000 de euro pentru consultanţă, ceea ce pentru o firmă mică înseamnă ceva.“

Alături de cei 10.000 de euro de la stat, antreprenoarea a strâns din fonduri proprii şi din împrumuturi de la părinţi alţi 10.000 de euro, cu suma totală reuşind să investească în prese, calculatoare şi materialele pentru realizarea cadourilor.

„Investiţiile din ultima perioadă ne-au ajutat să reducem timpul de printare de la o oră - o oră şi jumătate la 10-15 minute“, a mai spus antreprenoarea care acum lucrează ală­turi de soţul ei şi alţi trei angajaţi.

Cele mai cerute produse personalizate au rămas de ani de zile cănile şi tricourile. Carmen îşi aminteşte că cea mai mare comandă primită până acum a fost de 1.500 de căni personalizate, iar pentru o altă comandă au realizat 700 de tricouri. Preţul unei căni este de 20 de lei, în timp ce un tricou costă 45 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO