ZF 24

Doi tineri cu antreprenoriatul „în sânge“ au investit 700.000 € într-un loc de joacă de 1.100 mp în centrul comercial Băneasa. Galerie FOTO

Sursa foto: Mircea Ciuca

Sursa foto: Mircea Ciuca

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.09.2014, 10:43 16463
Cristina Alexandru-Şucu, 23 de ani, împreună cu soţul ei Vlad Alexandru, 29 de ani, ambii moştenind spiritul antre­pre­norial de la pă­rinţi, au deschis un loc de joacă în cen­trul comercial Bă­neasa Shopping City din Capitală, după un an în care au studiat piaţa şi au făcut vizite în peste 50 locuri de joacă din întreaga lume.

Kiddo Play Academy, care va fi deschis înce­pând de sâmbătă, a necesitat o in­ves­tiţie de 700.000 de euro. Cei doi antre­pre­nori au angajat deja 15 oameni.

„Acest concept se nu­meşte «edu­ca­tional entertainment». Toate activi­tă­ţile care se desfăşoară într-un astfel de loc sunt gândite astfel încât copiii să înveţe prin joacă. Din momentul în care ne-a venit ideea, un an nu am făcut altceva decât cer­ce­tare - cred că am văzut peste 50 de locaţii de pe aproape toate continentele“, po­ves­teşte Vlad Alexandru, care este absolvent al Facultăţii de Comerţ şi Servicii din cadrul ASE şi al unui master în International Business Communication.

Cei doi tineri au început să lucreze la amenajarea spaţiului de 1.100 de metri pătraţi al Kiddo Play Academy încă din luna februarie a acestui an, iar primele echi­pa­mente pentru locul de joacă au început să sosească mai târziu în condiţiile în care acestea au fost personalizate.

Spaţiul de joacă este împărţit în mai multe zone pre­cum cea dedicată com­petiţiei, aventurii, una dedicată construcţiei şi imaginaţiei şi o zonă dedicată artei şi creativităţii. De asemenea, spaţiul dispune şi de un bar şi o zonă pentru părinţi, dar şi de un spaţiu de organizări petreceri pentru cei mici.

„Ne-am gândit că majoritatea părinţilor au un program foarte încărcat. Atunci când au timp liber, doresc să îl petreacă alături de co­pilul lor, într-un loc unde se pot juca îm­preună. Kiddo Play Academy le dă această posibilitate. Dar există şi varianta de a lăsa copilul în grija noastră şi de a folosi timpul pentru cumpărături sau alte activităţi“, mai spune Vlad Alexandru.

De exemplu, preţul unui bilet de intrare pentru o zi de joacă costă 24 de lei în timpul săp­tămânii pentru un copil cu vârsta cu­prinsă între 1 şi 3 ani şi 34 de lei în weekend, doi adulţi care acompaniază copilul având in­trarea gratuită. Pentru un copil cu vârsta între 3 şi 13 ani, intrarea costă 48 de lei/zi în tim­pul săptămânii şi 68 de lei/ zi în weekend.

„Avem multe oferte pentru şcoli şi gră­di­niţe, de la propuneri de ateliere de creaţie (de pictură, grădinărit, sculptură în fructe etc.) în timpul săptămânii, până la ateliere edu­cative, ore de sport sau petre­ceri pentru copii. Sperăm să colaborăm cu cât mai multe şcoli şi grădiniţe care caută activităţi ex­tra­şcolare,“ spun tinerii care sunt asociaţi ai firmei Kiddo Smartplay, cea care ad­minis­trează locul de joacă Kiddo Play Academy.

Cristina şi Vlad, care au părinţi an­tre­pre­nori, spun că în locul de joacă pot primi 150 de copii în acelaşi timp, dar sunt rezer­vaţi în a face previziuni despre aştep­tă­rile fi­nan­ciare. De asemenea, antreprenorii speră ca în viitor să deschidă şi alte astfel de centre.

„Conceptul este gândit astfel încât să fie adaptabil şi să putem deschide astfel de centre în alte locuri: pe suprafeţe mai mici, în oraşe mai mici. Dar nu putem vorbi azi despre extinderea Kiddo Play Academy, avem nevoie de trei-şase luni de experienţă pentru a vedea cum funcţionează.“

Cristina şi Vlad spun că faptul că au părinţi antreprenori i-a influenţat în mod pozitiv şi i-a determinat să încerce să fie pe cont propriu.

„Faptul că avem părinţi antreprenori ne-a ajutat. De exemplu, pe mine mama m-a susţinut, m-a împins de la spate şi am luat-o pe drumul acesta. Mi-a plăcut mult independenţa şi ceea ce am făcut şi bineînţeles că întotdeaună sunt deschis la idei noi. Am călătorit foarte mult şi tot timpul mă uitam la ce este nou, care să meargă şi la noi, la cum putem adapta ce vedem afară la Bucureşti, la România“, afirmă Vlad Alexandru. El este fiul Mirelei Penciu, una dintre primele antreprenoare care a deschis un magazin de haine pe Calea Victoriei după Revoluţie.

Cristina este fiica Cameliei Şucu şi a lui Dan Şucu, unii dintre cei mai importanţi antreprenori din industria mobilei. “Am ştiut mereu că vreau să fac ceva pe cont propriu. Am făcut în facultate internshipuri în tot felul de companii şi de bănci, însă nu m-a atras deloc ideea de a lucra într-o corporaţie. Chiar dacă mulţi dintre colegii mei din facultate au ales drumul acesta, eu nu am avut niciun dubiu că trebuie să mă întorc acasă, să învăţ o perioadă şi apoi să încercăm, Vlad şi cu mine, o afacere a noastră. E mare lucru sa vezi în familie un astfel de comportament antreprenorial. Chiar te influenţează“, apreciază Cristina. Ea a lucrat după facultate mai bine de un an împreună cu tatăl său la Mobexpert, afacere controlată de Dan Şucu, şi consideră această experienţă o şcoală mai bună decât facultatea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO