După ce a cumpărat cea mai mare reţea de retail de produse bio din SUA, Amazon schimbă regulile jocului în sectorul alimentar

24 feb 2018 Autor: Alexandra Cepăreanu

Whole Foods, cel mai mare retailer american care comercializează alimente bio majorează taxele pentru spaţiile de la nivelul ochilor de pe rafturile magazinelor şi schimbă modul în care face afaceri cu furnizorii, relatează Business Insider.

Whole Foods a renunţat la liniile principale privind transportul minim, care a împiedicat magazinele să facă comenzile minime de produse de care are nevoie magazinul şi a oprit plata taxelor de expediere pentru anumite alimente, anunţă compania printr-un e-mail. 

Câţiva furnizori au declarat pentru Business Insider că au pierdut bani din cauza schimbărilor, iar doi dintre ei au declarat că au refuzat să execute comenzi atunci când costurile de expediere erau mai mari decât preţurile produselor.

Modificările fac parte din efortul companiei Whole Foods, de a reduce costurile şi de a eficientiza comercializarea produselor în magazinele sale, însă produc confuzie şi nelinişte pentru furnizori, încât unii dintre aceştia îşi doresc să încheie colaborarea cu Whole Foods.

 „Ei şi-au supărat angajaţii, clienţii şi vânzătorii”, a declarat unul dintre vânzătorii companiei care lucrează de opt ani pentru Whole Foods şi care a dorit să rămână anonim.

Putătorul de cuvânt al companiei Whole Foods, Brooke Buchanan nu a răspuns la cererile trimise de jurnaliştii publicaţiei Business Insider.

Printre noile modificări făcute de se numără şi cerinţa ca furnizorii care vând bunuri de mai mult de 300.000 de dolari anual să îşi reducă producţia cu 3% până la 5%, schimbare raportată pentru prima dată de către The Washington Post.

De asemenea, brandurile trebuie să plătească taxe către Daymon Wolrdwide, o firmă de consultanţă în domeniul de retail din Connecticut, pentru a programa demonstraţii de produse în magazine, modalitate de a promova companiile mici şi pe cele noi pe piaţă, în timp ce compania prestează astfel de demonstraţii fără a plăti vreo taxă şi fără să angajeze vreo companie din domeniu.

În plus, Whole Foods majorează taxele pentru spaţiul de pe rafturile de la nivelul ochilor, raportează The Wall Street Journal.

Pe parte de consecinţă, unii furnizori se gândesc să renunţe la serviciile companiei, iar alţii sunt îngroziţi la gândul că Whole Foods le va înlocui produsele cu branduri mai mari.

„Mulţi dintre vânzători îşi reînnoiesc contractele cu compania Whole Foods”, a spus un broker care reprezintă mai mulţi furnizori.

Un alt broker a spus că toate brandurile pe care le reprezintă „vor să scape de Whole Foods pentru că nu înţeleg ce se întâmplă”.

Furnizorii care au vorbit cu jurnaliştii de la Business Insider au declarat că există mărci mari care ar putea absorbi mai uşor noile costuri impuse de companie, precum Annie’s Homegrown, deţinut de gigantul din industria alimentară, General Milles.

„Annie’s îşi permite să plătească mai mult pentru spaţiul la raft. Aici este vorba de o nouă provocare pentru brandurile mici, deoarece nu îşi vor permite să intre pe rafturile din cadrul Whole Foods”, a spus Lindsey Rosenberg, CEO şi fondator al firmei Cherryvale Farms.

Whole Foods este cunoscut de către clienţi ca fiind o destinaţie pentru descoperirea noilor branduri locale, datorită faptului că Whole Foods a oferit cumpărătorilor, la nivel de magazin, libertatea de a decide ce produse să stocheze pe rafturile magazinelor.

Compania a încetat să acopere taxele de transport maritim şi a scăzut cerinţele minime de livrare, în martie 2016, pentru departamentul Whole Body care include vitamine, suplimente şi produse de frumuseţe, potrivit unui e-mail pe care compania l-a trimis vânzătorilor.

Aproximativ un an mai târziu, Whole Foods a început lansarea unui sistem de gestionare a stocurilor, lucru care a dus la comenzi mai mici şi mai frecvete din partea companiei.

 

 

 

 

 

 

 

 
Cuvinte cheie:
furnizori
, crestere
, taxe
, alimente
, produse
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide