ZF 24

Efectul în lanţ al unei gropi în asfalt pe cea mai importantă rută de export: fiecare camion a pierdut 2.700 de euro, clienţii au acoperit o parte din pierderi

Danor Ionescu, CEO la Pall-Ex România

Danor Ionescu, CEO la Pall-Ex România

Autor: Bogdan Alecu

31.10.2014, 13:03 1898

Alunecarea de teren de pe Dealul Negru, pe Drumul Naţional 7 între Piteşti şi Râmnicu Vâlcea, a dus la apariţia de cheltuieli suplimentare pentru transportatori şi în final la majorarea tarifelor pentru clienţii acestora, tarife care s-au reflectat ulterior în preţurile la raft ale bunurilor.

„Două luni am fost la clienţi deoarece de pe 27 iulie a fost alunecarea de teren între Argeş şi Vâlcea şi noi am ocolit 100 de kilometri pe sens (pe Slatina) şi am avut costuri mai mari. Noi aveam în fiecare seară nouă camioane care se duceau şi se întorceau de la Sibiu cu marfă, la fiecare camion aveam 13.000 lei pe lună pierderi. Practic 2.700 de euro pe camion, în total 25.000 de euro pe lună ne-a costat această ocolire. Clienţii au acceptat să plătească un supliment pentru a acoperi pierderile, 7 lei pe paletul de marfă“, a explicat Danor Ionescu, CEO la Pall-Ex România, un serviciu de curierat de marfă paletizată cu clienţi precum Dedeman, Arabesque, Scandia, Farmec, Pambac sau Dobrogea.

Acesta este primul bilanţ făcut de un transportator care arată cum se mută costurile unei lucrări de infrastructură de la transportator până la raft. Reabilitarea tronsonului de 30 de metri a durat două luni şi jumătate.

La un cost lunar de 2.700 de euro pe camion şi având în vedere cele peste 6.600 de camioane de transport din parcul celor mai mari 30 de companii de transport şi logistică din România, pierderile acestora s-au ridicat la peste 35 de milioane de euro în cele două luni cu trafic restricţionat, potrivit estimărilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO