ZF 24

Evoluţia numărului de magazine din comerţul modern. Mega Image, Profi şi Lidl domină clasamentul. Cât costă deschiderea unui magazin?

Evoluţia numărului de magazine din comerţul modern....

Autor: Cristina Rosca

04.10.2014, 16:23 4644

Cele 12 reţele din comerţul modern local au ajuns după primele nouă luni din acest an la aproape 1.380 de magazine, cu 143 mai multe decât la finalul lui 2013. Companiile au fost nevoite să scoată din buzunar 130-170 mil. euro pentru a menţine şi în 2014 ritmul expansiunii pe care l-au impus începând cu 2009, primul an de criză.

Jucătorii din comerţul modern au început să se extindă agresiv începând cu 2009, şi de atunci numărul total al magazinelor s-a triplat. Totuşi, dacă în primii ani de prezenţă pe piaţa din România reţelele au pariat pe magazine pe suprafaţă mare, ulterior s-au reprofilat către supermarketuri şi magazine de proximitate. În această perioadă s-a modificat însă şi comportamentul de consum al românilor care au început să prefere magazinul de lângă casă unde să ajungă mai des. Înainte de 2008 ei mer­geau o dată pe săptămână şi îşi umpleau coşul de cum­pă­­rături la hipermarket.

Jucătorii internaţionali au intrat în ultimii ani tot mai puternic pe terenul de bătaie al micilor comercianţi români, o piaţă de 8 mld. euro şi 70.000-80.000 de magazine. De la intrarea jucătorilor din comerţul modern pe piaţa locală în urmă cu 18 ani până astăzi numărul magazinelor din comerţul tradiţional s-a înjumă­tăţit.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO