ZF 24

Exclusiv ZF: Primele concluzii dupa testul cu Dacia Duster – dieselul este cea mai buna alegere. Galerie FOTO

Exclusiv: Primele concluzii dupa testul cu Dacia Duster – dieselul este cea mai buna alegere
15.04.2010, 09:12 206

Cel mai surprinzator model de la Dacia de pana acum, ar fidescrierea pe scurt a lui Duster. Chiar daca din interior pareaproape identic cu un Sandero sau Logan, Duster are un comportamenttotal diferit. ZF a testat in Romania in premiera pentru presa despecialitate noul SUV de la Dacia, Duster, in versiunile cutractiune integrala si motorul pe benzina de 105 CP Euro 5 simodelul echipat cu motorul diesel de 1,5 litri dCi 85 CP sitractiune numai pe puntea fata.

Daca la Sandero si Logan in continuare se mai pot observa "detalii"precum lipsa unui maner pentru hayonul portbagajului pe parteainterioara, Duster poate concura de la acelasi nivel cu alte SUVuridin segmentul sau, avand ca avantaj nu numai pretul, ci siperformantele si calitatea asamblarii.
Cum iei loc la volanul lui Duster observi ca pielea de pe volaneste de o calitate net superioara celei de pe Logan Prestige,lansat in 2006, iar tapiteria din piele nu este doar un simplu"moft" ci o dotare chiar utila daca ne gandim sa poate fi mai usorcuratata decat una din textil. In plus, aceasta chiar daca este opiele "ecologica" este placuta la atingere si rezistenta.

In mare parte comenzile sunt aranjate la fel ca intr-un Sandero.Comenzile pentru geamurile electrice sunt in continuare amplasatepe consola centrala (pentru cele fata) si intre scaune pentru celedin spate. Pe plansa de bord, mai exact in partea de jos a acesteiasi-au facut acum loc comutatorul pentru sistemul de tractiune (Auto4x4 pentru carosabil alunecos, 4x4 Lock - diferential centralblocat, puterea este transmisa 50/50 intre rotile fata si spate,recomandabil in off-road sau pe drumuri cu zapada si 4x2, atuncicand tractiunea este numai pe puntea fata - solutie recomandata pecarosabil uscat, pentru a reduce consumul de combustibil). Aicitrebuie subliniat ca sistemul de tractiune integrala este preluatde la Nissan, acelasi regasindu-se si pe modele precum Qashqai sauX-Trail.
Tot la capitolul siguranta, alaturi de ESP pe lista de optionalepentru versiunea de top acum Duster este primul model Dacia caredispune de un sistem de avertizare in cazul in care soferul saupasagerul fata nu si-au montat centurile de siguranta - subliniindinca o data ca sunt sanse mari ca Duster sa fie primul model Daciacare va primi 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP.
Interiorul respecta aceleasi standarde ca si celelalte modele Dacia- printre cele mai spatioase din segmentul sau. Spre exemplu, pebancheta spate pot sta trei adulti chiar si la un drum lung, faraca niciunul dintre ei sa nu sufere de claustrofobie. Iar potbagajulde aproape 500 de litri poate fi considerat chiar mai incapatordecat cel de pe Logan sedan, daca luam in calcul accesul mult maifacil datorita hayonului.
Prima data am ales sa testam motorizarea pe benzina cu tractiuneintegrala, de 1,6 litri si 105 CP, cuplata la o cutie de viteze cusase trepte. Pe Logan aceeasi motorizare (care in acest cazrespecta si "numai" normele de poluare Euro 4 si nu 5 cum este incazul Duster) poate fi echipata numai cu o cutie cu cincitrepte.
Daca in cazul Logan si Sandero trebuia sa ne multumim cu o precizie"acceptabila", cutia avand trepte lungi si uneori mai putinprecise, in cazul lui Duster am fost surprinsi de o cutie de vitezecu o etajare foarte buna, exact ca cele care le gasim pe modeleleRenault. Ceea ce a dezamagit usor a fost taria pedalei de ambreiaj,care era ceva mai moale decat ne-am fi dorit. Pe de alta parte,doamnele vor aprecia acest lucru. Avand in vedere ca masina testataera incarcata la capacitate maxima, motorul si-a facut pe deplindatoria. Performantele dinamice nu erau spectaculoase, dar se puteaefectua fara dificultati prea mari o depasire. Desigur, in acestcaz trebuie sa ne gandim ca si pretul de achizitie este unul maimic fata de un diesel si ca trebuie sa existe sicompromisuri.
Tinuta de drum este probabil cea mai buna din intreaga gama Dacia.Rotile echipate cu anvelope late de 205 mm pe jante de 16 inchi silatimea putin mai mare a caroseriei ajuta ca masina sa fie maistabila ca un Logan sedan, desi discutam de o masina cu o garda lasol de 21 cm.
Surpriza a reprezentat-o dieselul de 85 CP. Desi are 20 CP in minusfata de benzina cuplul cu 50 Nm mai mare reprezinta o diferentasemnificativa. Masina se simte mult mai sprintena si raspunde multmai repede la apasarea pedalei de acceleratie. In acelasi timp, inregim de teste, consumul mediu nu a depasit nivelul de 7,3litri/100 km, in conditiile in care in masina erau patrupersoane.
Potrivit oficialilor Meridian Vest, aproape 80% dintre comenzileclientilor s-au indreptat catre motorizarile diesel. Asadar,alegerea acestora este motivata de faptul ca motorizarea de 1,5litri dCi atat de 85 cat si 110 CP reprezinta o alegere mai buna,datorita cuplului motor mai mare.
In cursul zilei de astazi vom reveni cu un nou update dupa ce vomtesta si motorizarea diesel de 110 CP pe traseul de offroad dinMaroc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO