ZF 24

FAN Courier merge spre afaceri de 140 mil. euro. "2018 va fi un an mai dificil, chiar dacă în statisticile arată că economia românească duduie".

FAN Courier merge spre afaceri de 140 mil. euro. "2018 va...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.12.2017, 09:33 1194

FAN Courier, cel mai mare jucător de pe piaţa de curierat, va finaliza acest an cu o cifră de afaceri de 131 de milioane de euro, mai mare cu 13,2% faţă de anul precedent, conform estimărilor celor trei antreprenori români care deţin businessul.

„Apetitul în creştere al pieţei româneşti pentru servicii de curierat, în principal ca efect al exploziei segmentului de e-commerce, riscă să fie afectat de schimbările legislative şi fiscale anunţate pentru anul 2018, cu impact relevant pentru toţi actorii economici – companii şi consumatori. Pe fondul unor astfel de premise, estimările noastre privind evoluţia business-ului pentru anul viitor sunt mai prudente decât în anii anteriori. Bugetul pentru 2018 va fi construit luând în calcul tot două scenarii – pesimist, pentru care ne pregătim inclusiv de o eventuală stagnare şi scenariul realist-prudent, în care anticipăm o creştere de 10%”, a declarat Adrian Mihai, fondator FAN Courier.  

Astfel, dacă businessul FAN Courier va avea o creştere de 10% anul viior, va trece pragul de 140 de milioane de euro, conform calculelor ZF.

Lipsa predictibilităţii fiscale constituie alături de criza de pe piaţa forţei de muncă, principalele aspecte de îngrijorare ale top managementului companiei, în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerii în următorul an. 

„Toate semnalele indică faptul că 2018 va fi un an mai dificil, chiar dacă  în statisticile oficiale cifrele sunt  optimiste şi arată că economia românească duduie.  La incertitudinile care planează în mediul de afaceri, singurul nostru răspuns  este să ne continuăm investiţiile şi să luăm toate măsurile care depind de noi astfel încât să minimizăm efectele. În consecinţă, 2018 va fi un an în care ne vom concentra pe de o parte pe finalizarea investiţiilor demarate iar pe de alta, pe controlul costurilor”, a declarat Felix Pătrăşcanu, managing partner FAN Courier.

Până la finalul anului viitor, investiţiile vor depăşi  36,5 de milioane de euro (16,5 milioane euro în 2017 şi 20 de milioane de euro în 2018), investiţiile majore vizând extinderea principalului HUB al companiei, cel de la Ştefăneşti şi începerea lucrărilor de construcţie la HUB-ul din Cluj pentru care a fost achiziţionat un teren în suprafaţă de 24.000 mp, suprafaţa halei ce urmează a fi construită având o suprafaţă de 5.000 mp. Terenul pe care se construieşte la Ştefăneşti are o suprafaţă de aproximativ 64.000 mp astfel că însumată, suprafaţa principalului HUB al companiei va depăşi 100.000 mp, din care 22.000 de mp va reprezenta capacitate de depozitare (8.000 mp depozitul actual şi 14.000 mp noul depozit).  

„Extinderea HUB-ului de la Ştefăneşti este o soluţie pentru a evita supraaglomerarea, în condiţiile creşterii tot mai accelerate a comerţului online. Planurile noastre prevăd ca noul depozit să înceapă să funcţioneze în septembrie 2018, investiţia finală incluzând şi benzi de sortare care cresc substanţial productivitatea muncii”, a declarat Neculai Mihai, fondator FAN Courier.

Cele mai mari importante sume investite in 2017 au fost direcţionate către flota auto – 7 milioane de euro, depozitul de la Ştefăneşti – 6,7 milioane de euro până acum din totalul de peste 20 milioane euro. 10% din valoare au fost destinate modernizării sediilor FAN din ţară precum şi investiţiilor în IT. Serviciile nou implementate  au reprezentat aproximativ 5% din volumul total de investitii în 2017. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO