ZF 24

Farmec Cluj se ia la trântă cu multinaţionalele pe piaţa de 30 mil. euro a dermatocosmeticelor

Farmec Cluj se ia la trântă cu multinaţionalele pe...

Autor: Cristina Roşca

01.10.2014, 13:01 659

Producătorul speră la un avans de 60-70% al vânzărilor în farmacii după lansarea brandului Gerovital şi pe segmentul dermatocosmeticelor.

Farmec Cluj, cel mai mare pro­ducător local de cosmetice, cu afa­ceri de peste 30 mil. euro anul tre­cut, este prezent în peste 10.000 de puncte de vânzare din care circa o treime sunt farmacii, iar restul spaţiilor se împart între super­marketuri, hiper­marketuri şi maga­zine tradiţionale.

La nivelul întregii economii există 70.000-80.000 de magazine tradiţionale şi moderne şi circa 8.000 de farmacii.

„Aproximativ 17% din cifra de afaceri a companiei provin din vânzările din farmacii. Vrem ca într-un an valoarea să crească cu 60-70% în cel mai pesimist scenariu şi să se dubleze în cel mai optimist caz odată cu lansarea gamei de dermatocosmetice“, spune Mircea Turdean, directorul general al producătorului.  La o cifră de afaceri de 31 mil. euro anul trecut, vânzările din farmacii depăşesc 5 mil. euro în prezent.

Farmec Cluj a lansat ieri o nouă gamă de produse, dermatocosmetice, sub brandul Gerovital H3 Derma Ă pe care le va vinde exclusiv în farmacii. Gama cuprinde 15 produse pentru faţă, corp şi păr. Celelalte produse cosmetice ale companiei se vând şi în magazine şi în farmacii.

Pe piaţa de 20-30 mil. euro a dermatocos­meticelor Farmec se va bate cu producătorul român Ivatherm şi cu giganţi precum L’Oréal care are brandurile Vichy sau La Roche-Posay. „Cu noua gamă vrem să acoperim atât farmaciile independente, cât şi lanţurile locale şi internaţionale.“

Dezvoltă magazine de brand

Produsele Farmec sunt vândute atât în supermarketuri, hipermarketuri şi magazine independente, cât şi în unităţi proprii dez­voltate de companie. Până acum sunt deschise în România cinci magazine de brand, trei la Cluj, şi câte unu la Arad şi Ti­mişoara.

„Deja am semnat pentru o a doua unitate la Timişoara şi ne uităm la Bucureşti şi la celelalte oraşe mari din ţară. Nu am stabilit încă un număr total de deschideri pentru perioada următoare.“

În ultima perioadă însă producătorul din Cluj a dezvoltat şi o reţea de magazine par­tener, unde produsele Farmec au un spaţiu dedicat ce poate ocupa între 20 şi 80% din suprafaţa unui magazin.

„Nu in­tervenim în politica de vânzare a acestor magazine, doar le furnizăm mobilier şi materiale promoţionale şi convenim asupra unui spaţiu de expunere. În prezent avem 460 de magazine partener şi vrem ca într-un an să ajungem la peste 1.000.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO