ZF 24

Ford: Transportul cel mai ieftin este pe apă. Avem nevoie de un drum bun de la Craiova până la Calafat

27.08.2014, 11:00 1162

Ziarul Financiar vă prezintă unele dintre cele mai importante momente din al doilea sezon al emisiunii ZF Live, difuzată pe Internet de luni până vineri, de la ora 12:00 la 13:00. Al doilea sezon al emisiunii s-a încheiat pe data de 18 iulie, urmând să fie reluat din toamnă. Vedeţi aici înregistrările emisiunilor de la ZF Live.

Pentru a atrage investitori şi pentru a deveni competitivă la nivel regional, România trebuie să accelereze procesul de mo­dernizare a infrastructurii, este de părere Zoltan Brassai, directorul general al Ford România şi membru în boardul uzinei de la Craiova.
 
 „Infrastructura este problema actuală a României. Când vorbim de infrastructură, nu vorbim numai de drumuri şi autostrăzi, ci de toate căile de transport, inclusiv fluviale şi feroviare. Pe de altă parte, aici se produce calitate, inginerii sunt bine pregătiţi, dacă infrastructura ar fi mai bine dezvoltată cu siguranţă ar veni în România şi mai mulţi investitori“, a spus Brassai.
 
Jumătate din producţia de 68.000 de maşini de la Craiova din 2013 a fost transportată pe calea ferată, cu companii precum CFR Marfă sau Gefco, şi cealaltă jumătate pe şosea. Iniţial Wolfgang Schneider, vice­preşedintele Ford pentru probleme guver­namentale, declara după preluarea uzinei că planurile companiei sunt de a transporta maşini de la Craiova la Constanţa pe Dunăre, planuri care au fost însă anulate.
 
„Transportul cel mai ieftin este pe apă. Noi avem nevoie de un drum bun până la portul din Calafat, iar de acolo pe barjă până la Constanţa. Dar este nevoie ca Dunărea să fie curăţată pentru a permite accesul barjelor mari de transport. În prezent astfel de barje nu pot fi utilizate deoarece s-ar împotmoli. Pe locul se­cund este calea ferată din punctul de vedere al costului şi abia pe locul trei este transportul rutier. Pentru un cost competitiv trebuie să se transporte pe o barjă între 300 şi 500 de maşini. În alte ţări Dunărea este utilizată de constructorii auto pentru transport, la fel cum şi Rinul este utilizat în Germania“, a spus Brassai.
 
În ceea ce priveşte producţia de motoare de la Craiova, americanii au accelerat şi au atins un nou prag de producţie, uzina din România fiind printre cele mai mari ale constructorului.
 
„Am crescut în România producţia de motoare. Astăzi (ieri – n.red.) am produs motorul cu numărul 250.000. Motorul produs a fost livrat către America de Nord, SUA“, a spus Zoltan Brassai.
 
Producţia de motoare de la Craiova este în prezent de 1.000 de unităţi pe zi şi va menţine ritmul până la finalul anului. În funcţie de cerere, există posibilitatea de a creşte producţia atât în 2014, cât şi în 2015. Din volumul zilnic de motoare 40% reprezintă motorul de 1,5 litri.
 
În total americanii au investit la Craiova 880 mil. euro, în condiţiile în care prin contractul de privatizare s-a angajat la investiţii de 675 mil. euro. Dintre acestea, 230 mil. euro reprezintă investiţiile în uzina de motoare unde lucrează 1.000 din cei 3.600 de salariaţi ai Ford România.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.03.2014
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO