Fuziune pe piata IT: Asesoft a cumparat eMAG

24 apr 2009 Ziarul Financiar

eMAG a anuntat astazi ca Asesoft Distribution a preluat o participatie de 51% din actiunile retailerului online, nefiind insa inaintata nicio valoare a tranzactiei.

Dupa o serie de discutii avute atat cu investitori straini cat si cu investitori locali, compania a decis sa aleaga Asesoft drept partener: "Asa cum se intampla mereu in viata, solutiile sunt mai aproape de noi decat credem. Dupa mai bine de un an de discutii chiar si cu investitori externi, am decis sa mergem alaturi de un partener care s-a aflat foarte aproape de noi in ultimii sapte ani. Acordul dintre cele doua companii este unul strict financiar, fiecare isi va continua independent linia proprie de business si isi va pastra focusul pe piata pe care activeaza: Asesoft pe distributie si eMAG pe cea de retail online", a declarat Radu Apostolescu, Director Marketing si cofondator eMAG.

"Nu o sa favorizam eMAG ca si client al Asesoft, o sa sprijinim in continuare toti partenerii Asesoft. eMAG reprezinta sub 10% din vanzarile Asesoft, eMAG vinde peste 15.000 produse de la peste 500 de producatori in timp ce Asesoft vinde aproximativ 2.000 de produse de la 50 producatori", a declarat intr-un comunicat al celor doua companii, Razvan Zieba, directorul executiv al Asesoft.

"Pentru noi eMAG este o investitie, o oportunitate. Cred ca ne apropiem de punctul culminant al crizei din retail, ceea ce inseamna vanzarile cele mai slabe, de acum ne asteptam la o singura directie pentru toata piata: in sus", a spus Iulian Stanciu.

In urma cu o luna, directorul general al AsescoftIulian Stanciu isi exprima increderea ca o cadere a pietei de distributie IT&C este un motiv bun pentru a duce la aceeasi masa antreprenori pe care anterior orgoliile i-au oprit sa incheie o tranzactie. La momentul respectiv Asesoft Distribution preluase o parte din divizia de distributie a Flamingo.

Asesoft Distributie, care a inregistrat anul trecut afaceri de 127 mil. dolari, a preluat in luna martie contractele de distributie indirecta ale retailerului Flamingo, dupa ce anul trecut a preluat si 50% din distribuitorul Combox.

Stanciu afirma ca tranzactia ii va permite Asesoft Distributie sa nu inregistreze in acest an scaderi. "Prin aceasta tranzactie probabil ca vom reusi sa incheiem anul fara o scadere a cifrei de afaceri." Compania si-a bugetat pentru acest an afaceri de 130 mil. dolari, cu 3 mil. dolari mai mult decat anul trecut.

eMag estima afaceri de 110 mil. euro pe 2008, obiectiv revizuit in scadere cu aproximativ 40 mil. euro. Magazinul online este operat de companiile Dante International si Emag International si a obtinut in 2007 un profit net de 0,6 mil. euro.

 
Cuvinte cheie:
Asesoft Distribution
, eMAG
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide