ZF 24

Google declară local doar 1 din 7 euro încasaţi din România

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Ioana Nita

10.06.2014, 00:07 2124

Compania Google Bucharest SRL, subsidiara locală a gigantului online american, a declarat anul trecut la Ministerul de Finanţe din România afaceri de numai 2,9 milioane de euro, valoare de aproape şapte ori mai mică decât veniturile totale încasate de fapt de Google prin platforma de publicitate Ad­words din România, potrivit estimărilor agenţiei locale Initiative Media.

Agenţia Initiative Media estimează că bugetul total alocat anul trecut de entităţi din România pentru promovare prin platforma de publicitate a Google s-a ridicat la 19 milioane de euro.

Google Bucharest SRL a declarat un profit net de 113.000 de euro, în scădere cu 15% faţă de anul anterior, şi un număr mediu de 11 angajaţi, cu trei mai mulţi decât cu un an în urmă.

Reprezentanţii Google explică aceste diferenţe prin faptul că veniturile din publicitatea online ar fi greu de calculat în condiţiile în care o companie din România poate alege să îşi facă reclamă pe site-uri din străinătate, încasările fiind astfel revendicate de subsidiara Google din acea ţară.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate

- Evoluţia afacerilor Google Bucharest SRL in 2013, conform datelor Ministerului Finanţelor 

- opinia Ralucăi Mateescu, integrated and digital media director în cadrul agenţiei BPN, despre încasările companiei americane, impactul lansării platformei You Tube România

- date despre piaţa de publicitate

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO