ZF 24

Grupul de magazine online IT&C deţinut de Marius Ghenea ţinteşte afaceri mai mari cu 30%

Grupul de magazine online IT&C deţinut de Marius Ghenea...

Autor: Ioana Nita

14.01.2014, 00:08 739
Afacerile companiei PC Garage, care administrează mai multe magazine online, printre care se numără pcgarage.ro, pcfun.ro şi garagemall.ro, vor creşte anul acesta cu 30% faţă de 2013, peste avansul de circa 10% pe care îl va înregistra piaţa online de produse electro IT de pe plan local, potrivit estimărilor făcute de Marius Ghenea, proprietarul companiei şi unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din România.
 
„În 2014, estimăm o creştere de circa 30% a vânzărilor online ale grupului, faţă de o creştere de 40% pe care am realizat-o în 2013 faţă de anul anterior. Piaţa specifică de retail electro-IT (tradiţional şi online), va avea în 2014 o creştere de circa 10%, mai ales pe fondul cererii în creştere pentru anumite produse specifice din domeniu: telefoane smart, tablete, ecrane TV de generaţie nouă, alte produse electronice şi IT de generaţie nouă. În aceste condiţii, grupul PC Garage continuă să crească la un nivel net superior creşterii generale a pieţei“, a declarat pentru ZF Ghenea.
 
În 2012, compania PC Garage a înregistrat o cifră de afaceri de 16,8 milioane de euro, conform Ministerului de Finanţe. Astfel, PC Garage s-a numărat în 2012 printre primii cinci jucători din retailul IT online, în condiţiile în care piaţa electro IT a ajuns în acel an la 1,2 miliarde euro, ponderea vân­zărilor online fiind de aproximativ 20%. Luând în calcul declaraţiile lui Ghenea privind rata de creştere în 2013 şi datele de la Finanţe pe 2012 rezultă că anul trecut afacerile PC Garage au fost de aproximativ 24 mil. euro.
 
Antreprenorul consideră că anul acesta nu va fi bun în ceea ce priveşte consumul generalizat de retail din România, mizând pe o stagnare a acestuia, la fel ca în 2013, sau chiar pe „o uşoară continuare a contracţiei din cauza elementelor macroeconomice şi financiare - lipsa în continuare a creditelor de consum, tendinţa consumatorilor de a continua economisirea, lipsa unor creşteri semnificative ale veniturilor disponibile ale populaţiei pe fondul creşterii altor costuri din coşul de consum, preum utilităţile şi energia“.
 
Retailul online electro IT va continua însă să crească, fiind susţinut de noile apariţii din segmentul dispozitivelor inteligente, precum şi de încrederea tot mai mare a clien­ţilor pentru achiziţiile pe internet, crede Ghenea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO